Grupu Podravka rascjepkati na pet dioničkih društava, na burzi prodati 25-postotne udjele u svakome od njih i tako se domoći oko milijarde i pol kuna svježega kapitala za jaki investicijski ciklus – sadržaj je prezentacije “Nova Podravka, pogled u budućnost”, koju je sastavio HSS-ov član uprave koprivničke prehrambene kompanije Marin Pucar.
Nova strategija
Uza šefa uprave Miroslava Vitkovića, također haesesovca, jedini član uprave koji je preživio uhićenja nakon razotkrivanja “operacije Spice”, Pucar je tu prezentaciju sastavio još na početku 2008. godine kao direktor prodaje za hrvatsko tržište, nekoliko mjeseci prije nego što je ušao u upravu. Međutim, tvrdi da je njegov plan i danas aktualan.
– Kad je riječ o mogućoj prodaji 24,99-postotnih udjela Podravkinih biznisa, valja napomenuti kako je to dijelom strategije razvitka Grupe Podravka koja će biti predstavljena novom vodstvu kompanije nakon skupštine – izjavio je jučer.
Prema njegovoj procjeni, prodaja udjela u ključnim Podravkinim biznisima generirala bi četverostruko povećanje vrijednosti kompanije, na čak šest milijarda kuna, a nominalna bi vrijednost dionice sa 300 skočila na 1220 kuna.
Svježim kapitalom, zamislio je Pucar, Podravka bi kupila beogradski Centroproizvod – o čemu se već dulje vrijeme pregovara – i požarevački Bambi, ušla u strateški savez s Drogom Kolinskom te u nekoliko akvizicija u mesnoj industriji (Carnex, Improm).
U ovome trenutku za prodaju je spreman jedino Belupo, koji već jest dioničko društvo, a Pucar je njegovu vrijednost procijenio na onoliko koliko na burzi trenutačno vrijedi cijela Podravka – oko 1,5 milijarda kuna. HSS-ov član uprave predviđa ustroj još četiriju kompanija – Vegete d. d., vrijedne dvije milijarde kuna, Studene d. d., vrijedne 400 milijuna kuna, Danice d. d., vrijedne 600 milijuna kuna, i Podravka hrane d. d., vrijedne 1,6 milijarda kuna – i prodaju udjela u njima do konca iduće godine.
Prodaja 25-postotnog udjela u Belupu nije nova ideja, a Josip Friščić, šef HSS-a, i danas se hvali kako je prije šest godina, kada je bio članom Nadzornog odbora, spriječio “rasprodaju Podravke”. Isto se ponovno počelo spominjati ovih dana, ali u drugome kontekstu – prodajom udjela u Belupu koprivnička bi kompanija mogla namaknuti novac koji joj je nužan da preživi ozbiljne probleme prouzročene “operacijom Spice”.
Alkemija
Čini se da je HSS, koji trenutačno operativno vodi glavnu riječ u Podravki, promijenio ploču pa je spreman prodati ne samo udio u Belupu nego i u svim brendovima koprivničke kompanije.
Kako se to točno namjerava provesti, nije do kraja jasno, kao što nije jasno i kako će na “Pucarov plan” gledati Podravkini dioničari, među kojima je pojedinačno najveći država. Što će oni dobiti? Hoće li Podravka izdati novu emisiju dionica? Kako će provesti ideju da se proda ono što je već prodano i ima svoje vlasnike?
U nedostatku odgovora na ta pitanja, “Pucarov plan” u ovome trenutku izgleda tek kao alkemičarski pokušaj da se koprivnička kompanija na burzi domogne novca potrebnog za golo preživljavanje.
Onaj tko je to rekao ..... zasluži pred zid ......