Crowdfunding je u 2017. godini u Hrvatskoj doslovno eksplodirao donijevši domaćim poduzetnicima više od 30 milijuna kuna kapitala.
To je dvostruko više nego je prikupljeno svih prethodnih godina zajedno, a ove godine očekuje se da će se taj iznos najmanje udvostručiti. Prema podacima Crowdfunding.hr-a, grupno financiranje, lani je donijelo 15 milijuna kuna. Procjena se temelji na kampanjama na Indiegogu, Kickstarteru, Funderbeamu SEE... Procjena ne uključuje Initial Coin Offering (ICO), kampanje grupnog financiranja koje se rade na blockchainu i to posredstvom kriptovaluta. Lani je u Hrvatskoj bila samo jedna ICO kampanja.
No, putem nje zagrebački je startup Digital Assets Power Play zamalo prikupio više novca nego sve domaće crowdfunding kampanje u 2017. zajedno. Riječ je o 15,6 milijuna kuna. Ove godine već prva hrvatska ICO kampanja, Cryptotask, planira do početka ožujka prikupiti 55,9 milijuna kuna kapitala. U petak se nalazila na 46 posto što znači da se već sada nalazi na 25,7 milijuna kuna kapitala što je nadomak razine cijele prošle godine.
Nakon ICO-a, drugi najefikasniji način crowdfundinga je Funderbeam SEE, blockchain investicijska platforma koju je u suradnji s Estoncima pokrenula Zagrebačka burza. Preko platforme je lani u četiri kampanje prikupljeno više od 15 milijuna kuna.