Financijsko ponašanje mladih u Hrvatskoj pokazuje da ih 71% štedi i da 83% odluku o kupnji skupljih uređaja (mobitela, računala) donosi na temelju provjerenih neovisnih informacija, pokazalo je prošlogodišnje istraživanje Hrvatske udruge banaka i Štedopisa, Instituta za financijsko obrazovanje. Prvo veliko istraživanje o financijskoj pismenosti tinejdžera potvrdilo je dobro znanje o financijama ispitanika, ali loše stavove i odnos prema novcu što se očituje u činjenici da se čak 65% ispitanih slaže da novac postoji da bi se trošio.
Zanimljiv je podatak da je oko 90% mladih u istraživanju iskazalo zabrinutost za svoju financijsku budućnost, a 85% ih smatra da je važno da uče o financijama i upravljanju novcem. To ukazuje na potrebu daljnjih aktivnosti u području financijskog obrazovanja, ne samo mladih, već svih građana.
U obrazovnom sustavu ovom se temom intenzivno bave već dugi niz godina mnogobrojni nastavnici, djelatnici i profesori te su upravo oni ponajviše zaslužni za veću razinu financijske pismenosti svojih učenika. Kreativan i inovativan pristup u obrazovanju koji uključuje korištenje raznih suvremenih alata i metoda najbolji je način za kvalitetno prenošenje znanja o financijama, ali i podizanje svijesti mladih o važnosti financijske pismenosti.
Upravo zato Hrvatska udruga banaka uoči Svjetskog i Europskog tjedna novca (22. ožujka 2021. – 28. ožujka 2021.) provodi natječaj za najbolje i najkreativnije obrazovne programe osnovnih i srednjih škola u području financijske pismenosti. Cilj natječaja je promovirati kvalitetne i inovativne programe koje provode djelatnici u obrazovnom sustavu te nagraditi tri najbolje ocijenjenjena programa u cilju osiguravanja dodatne informatičke opreme, ali i ostalih edukativnih alata i materijala koji će omogućiti još efikasniju provedbu programa.
„Financijska pismenost u HUB-u je postala jedna od strateških tema još 2006. godine, a ove godine smo odlučili provesti natječaj za najbolje obrazovne program u području financijske pismenosti, kako bismo motivirali i nagradili one koji doprinose još većoj razini financijske pismenosti u Hrvatskoj“, izjavio je g. Zdenko Adrović, direktor HUB-a.
Natječaj traje još svega par dana, odnosno do 15. ožujka 2021. godine u 16 sati te do tada svi zainteresirani imaju mogućnost podnijeti prijavu i predstaviti obrazovne programe namijenjene učenicima osnovnih i srednjih škola. Službeno proglašenje pobjednika natječaja održat će se u sklopu međunarodnog obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca (22. ožujka – 28. ožujka 2021.).
Sve informacije o prijavi pronađite na Internet stranici HUB-a.