Infobip je pristupio meni, a veza je bio Roberto Kutić koji je također strojar kao i ja, imali smo puno zajedničkih tema, on je također studirao istu tematiku kao i ja, računalnu dinamiku fluida, time se bavio i dok je radio u Uljaniku. Tražili su financijskog direktora, ali s inženjerskom pozadinom. Znao sam za firmu, pratio. Čini mi se da u svijetu o Infobipu znaju više nego u Hrvatskoj, pogotovo u poslovnoj zajednici – kaže Baburić.
Bez obzira na svoje bogato iskustvo, mjesto financijskog direktora Infobipa mora i za njega biti novo iskustvo. U Infobipu se sve prati u realnom vremenu, broj proizvoda i tržišta na kojima se oni nude stalno raste. Uz kampus u Zagrebu, za dvije do tri godine gradit će se i kampus u Sarajevu, a uz sve to i Tech City Vodnjan na kojem se već radi, ponajprije na dizanju infrastrukture cijelog grada. Proširivat će se i postojeći kampus u Vodnjanu, odnosno njegovi smještajni kapaciteti koji su sada prekrasni apartmani odvojeni od same zgrade, gradit će se još sličnih kapaciteta. Infobip postaje sve jači “engineering powerhouse”.
– Kompanija je sada u fazi u kojoj se znatno ubrzava rast. Od početaka je Infobip postupno rastao, no sada se taj rast ubrzao, povećao se broj ureda, ali i broj ljudi koji je u godinu dana skočio s 1200 na 1900 ljudi. Uskoro ćemo prijeći i dvije tisuće ljudi, a onda u sljedeće tri do četiri godine zaposliti još dvije tisuće inženjera. Do sada je kompanija rasla isključivo vlastitim snagama, sva je dobit reinvestirana, a sada je opcija i dodatna, vanjska investicija da bi se taj rast i dalje održao. Taj je rast potaknut i digitalnim transformacijama svih tih kompanija u svijetu s kojima surađujemo i surađivat ćemo, a potrebne su im naše usluge. Ispočetka se radilo o nativno digitalnim kompanijama poput Ubera, a sada se sve više radi i o kompanijama iz ovih tradicionalnih industrija koje prolaze digitalnu transformaciju gdje su komunikacije vrlo bitan segment. Za taj je rast potrebno financiranje pa slažemo i interne timove koje moramo i dalje jačati jer želimo biti spremni za izlazak na uređeno tržište kapitala poput newyorške burze gdje su naši najveći konkurenti – kaže Mario Baburić.
Izgradnju kampusa u Vodnjanu kao i buduću izgradnju kampusa u Zagrebu pratila je Zagrebačka banka. Postoje planovi i za Južnu i Sjevernu Ameriku gdje će se također raditi kampusi, primjerice u Bogoti u Kolumbiji. Posao nam u Latinskoj Americi strašno raste pa postoje i takvi planovi, no oni još nisu definitivni. Infobip na takvim mjestima unajmljuje ogromne poslovne prostore pa je onda logično gledati isplati li se izgraditi vlastiti. U Bogoti je sada 80 ljudi. Najviše se u posljednje vrijeme, dakako, govori o IPO-u koji je nakon objave na Bloombergu zaokupio javnost.
– IPO je možda neka sljedeća faza, ali prije toga kompanije obično nađu ozbiljnog privatnog investitora koji dokapitalizacijom može steći manjinski vlasnički udio, a ta sredstva će nam pomoći u periodu od sljedeće dvije do tri godine za daljnji rast. Nama za pripremu za IPO-a treba, procjenjujemo, nekih 12 do 24 mjeseca. Pažljivim odabirom investitora s dobrom reputacijom dobit ćemo dodatni vjetar u leđa u našim budućim planovima jačeg nastupa na američkom i ostalim tržištima. Nakon toga bismo za otprilike dvije godine bili spremni za kampanju, odnosno mogli bismo odraditi priču poput IPO-a. Potreba za našim uslugama još raste pa razmišljamo i o privatnom kapitalu koji bi nam u tom smislu pomogao rast te ciljamo rješenje pronaći u idućih nekoliko mjeseci. Interno se u tom smislu sada jača financijski odjel kako bismo bili spremni za taj mogući IPO – govori nam.
Nešto govori i informacija da je tvrtka angažirala konzultantsku kuću te investicijsku banku u Americi.
– Interesa ima od zaista brojnih i najrenomiranijih svjetskih investitora koji poznaju industriju. Kod izbora budućeg investitora gledamo, naravno, ono što je najbolje za nas, ne samo cijenu novca i valuaciju, koja je, naravno, bitna, nego kako dobiti i adekvatnog partnera koji će nam dodatno pomoći i svojim savjetima i iskustvom. Npr., ako je takav partner u svojem portfelju možda već imao neku sličnu kompaniju te joj je pomogao izaći na newyoršku burzu, tada ima i ljude koji i nama mogu dodatno pomoći svojim iskustvom. Naši vlasnici vrlo dobro znaju kako se posao i tvrtka razvijaju, zato i govorimo tek o manjinskom udjelu jer kvalitetno vodstvo već imamo. Investicijska banka koju smo angažirali u ovom procesu je Citi – govori. Mogući IPO, osim priljeva svježeg vanjskog kapitala, ima i još jednu dodatnu dimenziju.
– Naime, odjeli u New Yorku, San Franciscu i Vancouveru, kao i naši ostali regionalni uredi, jako rastu te su neki od njih i regionalni hubovi koji već samostalno posluju te imaju i vlastite regionalne direktore, direktore prodaje, kao i sve druge funkcije. Oni moraju biti u situaciji da samostalno djeluju jer vremenska razlika ne dopušta da se čeka odluka iz sjedišta – kaže prvi financijski direktor Infobipa. Rast je komunikacijskog giganta do sada bio gotovo nevjerojatan, no Mario Baburić misli da će se taj trend i nastaviti.
– Do sada se radilo o dvoznamenkastom rastu, čak o više od 40 posto, a ja mislim da bi se mogao i još više ubrzavati. Twilio je naš najveći globalni konkurent, no oni su odabrali drugačiji put, krenuli su najprije raditi s malim tvrtkama i developerima na američkom tržištu čime su utvrdili svoju poziciju na tom segmentu tržišta. Mi smo krenuli drugačije, otvarali brojne lokalne urede te smo svugdje u svijetu razvili biznis i lokalno pa, smatram, imamo i bolje predispozicije za budući rast. I u svemu tome možemo ponuditi usluge i podršku na lokalnom jeziku. Neki naši konkurenti tek moraju jače izaći u svijet i proći sve to što smo mi već prošli. Ostvariti lokalnu prisutnost kroz otvaranje ureda dugotrajan je proces koji nije lak.
U prošlosti je bilo bitno postići povezivost, ostvariti ugovore s lokalnim operaterima. U ovom trenutku imamo više od 600 izravnih veza s mobilnim operaterima kojih u svijetu ima oko 1000. Drugi najbliži nama konkurent ima, procjenjujemo, tek 200-tinjak takvih ugovora. Uz napredna tehnološka rješenja koja kreiramo za klijente i za čiji razvoj nam treba i po nekoliko mjeseci, mi smo ujedno i globalni pružatelj komunikacijskih usluga te pokrivamo sve moguće kanale komunikacije, od SMS-a, glasovnih poruka, e-maila, do WhatsApp poruka i svega ostalog – kaže direktor financija Infobipa.
Infobip IPO. Mi bi ovo, mi bi ono, mi možemo, mi hoćemo. Pa dajte onda, šta se čeka. Strah me više konzervu otvoriti.