Najveći europski niskobudžetni avioprijevoznik Ryanair danas je predstavio svoj prvi zimski red letenja u Zagrebu koji će zrakoplovima te aviokompanije biti povezan s ukupno 24 linije do europskih odredišta poput Londona, Pariza, Milana, Malage i Napulja.
Ranije ovog ljeta Ryanair je otvorio svoju zagrebačku bazu s pravim zrakoplovom, a od prosinca će u toj bazi biti ukupno tri zrakoplova. U Ryanairu navode da su u Zagrebu uložili 300 milijuna eura i time omogućili otvaranje 100 izravnih radnih mjesta i više od 750 ukupno radnih mjesta. U toj aviokompaniji kažu da nastavljaju s oporavkom i postupno obnavljaju turizam i radna mjesta nakon pandemije COVID-19.
- Ryanair ulaže u Hrvatsku kako bi joj pomogao u oporavku turističke industrije nakon Covida i ojačao povezanost s ostatkom Europe jer Ryanair nastavlja rasti, a zračni prijevoz se vraća na razinu prije pandemije. Budući da Ryanair ove zime preuzima 55 novih zrakoplova “Comechanger” B737-8200, sa zadovoljstvom baziramo tri nova zrakoplova u Zagrebu koji će, tijekom prve Ryanairove zime s bazom u Zagrebu, letjeti na ukupno 24 linije - kazao je izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary na današnjoj konferenciji za novinare u Zagrebu.
Kako bi proslavili svoje 24 linije iz Zagreba, Ryanair je pokrenuo prodaju karata po cijeni od 19,99 eura u jednom smjeru za putovanja do kraja studenog 2021. Sjedala po promotivnim cijenama potrebno je rezervirati do 23. rujna u ponoć.
Ryanair ima 86 baza u 40 zemalja i ukupno 2100 ruta. U Hrvatskoj osim za Zagreb ovo ljeto su letjeli još u Split, Pulu, Dubrovnik i Zadar sa ukupno 35 novih ruta. To je, naveo je O'Leary, ulaganje od 400 milijuna dolara uz nula eura pomoći od hrvatske države.
O'Leary u prvoj godini letenja za Zagreb očekuje da će Ryanair prevesti milijun putnika. Zagreb smatra novom, uzbudljivom turističkom destinacijom, kao zimsku city break destinaciju za koju najveći interes postoji u Velikoj Britaniji, Švedskoj, Njemačkoj, Francuskoj i Belgiji.
- Croatia Airlines obavlja dobro svoj posao povezivanja Zagreba s glavnim europskim gradovima, ali nema povezanost s drugim gradovima u Europi. Zagreb je povijesni grad kojeg ljudi dosad nisu mogli doći posjetiti - poručio je O'Leary. Ryanairov šef je naveo da je 75 posto putnika na linijama te aviokompanije za Zagreb dolazećih te da bi Zračna luka Franjo Tuđman mogla u sljedeće tri godine doseći sedma milijuna putnika. O'Leary je izrazio čuđenje kako aerodrom jednog glavnog grada ima samo 3,5 milijuna putnika godišnje, a za to je okrivio turističku i prometnu politiku.
On smatra i da bi za pet-šest godina Tuđman mogao imati 10 milijuna putnika.
O'Leary smatra da će Croatia Airlines preživjeti dolazak Ryanaira u Zagreb jer se te dvije aviokompanije ne natječaju na većini svojih ruta. Pri tome, naglasio je, ZL Franjo Tuđman želi rast i Ryanaira i CA. Čak je kazao i da je Croatia Airlines dobra aviokompanija. Naveo je i da je moguće da sljedeće ljeto Ryanair u svojoj zagrebačkoj bazi ima pet zrakoplova.
Konkretno Pariz - aerodrom na koji leti Ryanair je cca 100km od Pariza, u drugoj pokrajini - to je dodatnih 20tak eura na kartu za javni prijevozi ako uspijete dobiti kojim slučajem avio kartu od 20-30 eur - to je 40-50 eur, možete i taksi ali je 170-210 eur za razliku od 50tak eur do CDG aerodroma- na to dodajte obični kabinski kofer - već ste na 60 eur - niste ni krenuli, ako slučajno nosite manji muzički instrument koji želite imati u kabini to je kod Rayanair dodatno sjedalo - još 20-30 eur pa ste već na 100njak eur i minimalno 2h duže putovanje nego CO ili Airfrance i/ili 4x skuplji taksi, uz to dodajte mogućnost da ste zakasnili napraviti online check in pa i tu imate mogućih 55eur dodatka - uglavnom ko voli nek izvoli, kako god ja računam nisu isplativi i dapače budu skuplji osim za one koji lete sa dva para čarapa rezervnim donjim vešerajem u maloj torbici i imaju viška vremena vozikati se od aerodroma do centra grada da bi eventualno ušparali koji eur.... da ne spominjem muke po otkazanim letovima i štrajkovima fly osoblja. CO - daleko bolje....