Je li Uber, aplikacija za naručivanje usluge prijevoza, samo – aplikacija i digitalni servis ili je ipak tvrtka za te usluge bliska klasičnim taksistima, koji tvrde da ih Uber ugrožava, znat će se u Luksemburgu, gdje Europski sud pravde od danas zasjeda u slučaju koji bi mogao, pišu svjetski mediji, odrediti sudbinu ovog i sličnih servisa u rastućoj ekonomiji dijeljenja temeljenoj na aplikacijama.
Da se Uber poteže po sudu krivi su španjolski taksisti koji su 2014. od vlasti tražili da se preispita status američke aplikacije koja je u EU od 2011., a odnosi se na pravila poslovanja i sigurnosne norme. U Španjolskoj je Uber ugasio uslugu UberPOP suočivši se s optužbama da je riječ o ilegalnoj taksi usluzi pa je ta zemlja predvodnica struje da je Uber prijevoznička tvrtka koja tržišni položaj zloupotrebljava jer ne podliježe uobičajenoj radnoj i pravnoj regulativi.
Uz nju su Irska i Francuska, dok su u “pro-Uber” taboru Nizozemska, u kojoj je i europsko sjedište Ubera, Finska, Grčka, Poljska te Europsko udruženje slobodne trgovine (EFTA). Oni smatraju da je “Uber digitalna platforma koja povezuje zainteresirane vozače i putnike i nije prijevoznički servis” te da kao startup potiče i lako zapošljavanje. Presudi li sud (očekuje se u ožujku) protiv, dat će za pravo i dijelu hrvatskih taksista koji se od lanjskog dolaska Ubera žestoko protive njegovu načinu rada. Uberovcima se u Zagrebu i Gorici prijeti(lo), paljena su im vozila...
>>Uber najavio: Za nekoliko godina na posao ćete ići letećim taksijem
>>Dubrovački gradski vijećnik prijavio tvrtke koje rade za Uber: 'Stvaraju nelojalnu konkurenciju'
Ako Uber plača porez i ako je putnik osiguran onda su još uvijek konkurentni prevoznici