HOĆE, NEĆE

Još jedna prosidba vječne udavače Yahooa

Yahoo!
14.10.2010.
u 17:41

Nakon što se šuškalo o spajanju s Microsoftom, sad se vrlo glasno priča o tome da bi nekadašnji div AOL mogao kupiti Yahoo! Inc – koji je danas desetak puta veći od nekadašnjeg ISP diva.

Čak i same glasine o mogućem dogovoru bile su dovoljne da dionice Yahooa skoče 15,8 posto na američkim burzama, na 15,25 dolara, ali ne toliko zbog mogućeg spajanja AOL-a i Yahooa, koliko što je obazrivo spominjana i zainteresiranost Murdochova News Corpa za još uvijek relativno popularnu tražilicu.

AOL (America Online) ima strašno loše iskustvo s korporativnim spajanjem: spoj s Time Warnerom, pompozno najavljivani najveći korporativni merger u povijesti, pokazao se potpuno promašenim i konačno je razvrgnut 2009. Makar su neki investitori koji se spominju u igri oko akvizicije Yahooa za AOL, kao što je Blackstone Group, već odustali od takve zamisli, neki drugi, poput Silver Lakea, još su u igri.

Ono što je sigurno je da bi čvrsti korporativni savez bio od velike koristi Yahoou u utrci s konkurentom Googleom koji ga je "ostavio u prašini", ali je pitanje koliko je nekadašnji ISP div AOL poželjan partner; tržišna vrijednost AOL-a je oko dvije milijarde dolara, dok Yahoo vrijedi više od 20 milijardi. No, za spajanje bi Yahoo morao prodati ono što mu čini više od polovice vrijednosti: svoj udio od 39 posto u vlasništvu Alibabe, vrijedan oko 12 milijardi dolara. Iz Alibabe, jedne od najvećih kineskih internetskih tvrtki, u koju je Yahoo! Uložio milijardu dolara 2005. i prepustio joj upravljanje podružnicom yahoo.cn, i koja je vodeća u elektroničkoj trgovini i ugovaranju poslova između Kine i svijeta (njihov taobao.com najveća je konkurencija ebayu u Kini) već su nekoliko puta pokušavali skinuti yahoo s grbače, ali su nakon zadnjih neuspjelih pregovora o tome da otkupe Yahooov udio objavili da od tog cilja odustaju.

Trenutačna preokupacija šefice Yahooa Carol Bartz je da "zategne šarafe" u tvrtki i poboljša priljev prihoda, pri čemu joj je svejedno s kime će u tome surađivati. Yahoo ostaje "korporativna udavača" koja je ne samo poželjna nego lako može postati i još poželjnija, ali se "prosci", od nekadašnjeg Microsofta preko sad AOL-a i mogućega budućeg News Corpa smjenjuju kao na pokretnoj vrpci. Hoće li na kraju doći do nekakvog "braka iz računa", u kojem bi djeveruša lako mogla biti Nokia koja računa na Yahooovu pomoć u svojoj renesansi na tržištu pametnih telefona, pokazat će vrijeme, a odlučit će burzovna kretanja.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije