Ovogodišnje 9. izdanje Weekend Media Festivala u Rovinju će ovoga vikenda okupiti regionalne i svjetske stručnjake iz područja medija, marketinga i komunikacija. Na ovom najvećem regionalnom festivalu komunikacija kao govornik na panelu pod nazivom Globalni brandovi prisustvovat će i Martina Ćurić, voditeljica marketinga i komunikacija tvrtke Schneider Electric Dubai. U razgovoru s Martinom, kao što će to biti i na panelu u Rovinju, nastojala nam je dati odgovore na zanimljiva pitanja na temu vođenja branda te naglasiti važnost istoga u kontekstu prilagođavanju različitim tržištima.
- Kako se vodi globalni brand poput Schneider Electrica?
Kada govorimo o brandu zapravo možemo reći da govorimo o doživljaju koji želimo da korisnik osjeti u doticaju s našim brandom. Unutar kompanije Schneider Electric vjerujemo da je pristup energiji osnovno pravo svakog čovjeka. Želimo da svi imaju pristup sigurnoj, pouzdanoj, učinkovitoj i održivoj energiji. Osnovne vrijednosti našeg branda su izravnost, izazov, otvorenost, strast i učinkovitost i izražavamo ih u svakodnevnoj komunikaciji s kolegama unutar kompanije, našim korisnicima, partnerima i dioničarima. Kada znate vrijednosti i kakav utisak želite ostaviti na korisnike tada možete i komunicirati s okolinom i prilagoditi brand okruženju u kojem se nalazite, a da same vrijednosti ostanu nepromijenjene. Upravo je u tome i najveći izazov jer morate dobro poznavati okruženje u kojem želite predstaviti brand.
- Kako isti brand funkcionira u različitim državama i kulturama – primjer Dubai vs. balkanska regija?
Različite kulture nose specifičnosti kojima se trebate prilagoditi ili uložiti mnogo vremena i truda u edukaciju tržišta u kojem se nalazite kako bi mogli prihvatiti novosti ili različitosti koje vaš brand donosi, naravno tamo gdje je to uopće moguće. Dubai je doista multikulturalno središte s jakim naglaskom na tradiciju, luksuz i bogatstvo te izobilje svega što vam padne na pamet, stoga je tržište naviklo da može imati sve i odmah. S obzirom na različite kulture i pristup poslu je dosta šarolik, od potpunog neprofesionalizma do onih koji su izuzetno organizirani i posvećeni onome što rade. Vrednuje se kvaliteta i znanje, tržište je motivirano biti najbolje s obzirom na viziju koju postavlja vladar UAE, stoga ni ne čudi da radnici iz svih krajeva svijeta dolaze u Dubai jer su mogućnosti velike. Balkanska regija s druge strane ima jednu zlatnu sredinu gdje se te razlike ne ističu toliko, pa je i pristup tržištu jednostavniji. Naravno da je meni bilo lakše voditi brand na tržištu koje poznajem i gdje sam odrasla, velika prednost je i komunikacija na materinjem jeziku. No u takvom okruženju postoji opasnost da dođete u situaciju gdje vam ponestane inovativnosti jer je okruženje previše poznato, pa se držite sigurne zone, što je za napredak brenda vrlo rizično.
- Mora li se brand prilagođavati lokalnim kontekstima?
Vjerujem da se svaki brand treba prilagoditi lokalnim okolnostima, jer je to jedini način da se približi ljudima i korisnicima što je i krajnji cilj svakom brendu. Doista je prava umjetnost uspostaviti ravnotežu između izvornih vrijednosti brenda koje donosi globalna strategija i lokalnih utjecaja karakterističnih za svako tržište. Svaki globalni brend donosi nove vrijednosti na tržište no uspjeh itekako ovisi o tome i koliko je postojeće tržište spremno usvajati nove i drugačije stvari.
- S kojim se izazovima susrećete na Vašoj poziciji?
Prihvaćanje promjena i novih prijedloga pristupa tržištu je najveći izazov. Sa svakom novom tehnologijom imate i veće mogućnosti razvijati posao, prikazati brend korisnicima na načine koji prije nisu bili mogući. Najbolji primjer su današnje tehnologije virtualne stvarnosti ili Blockchain princip, koji će sigurno donijeti i nove mogućnosti za globalne brandove da uspostave i nove načine interakcije sa svojim korisnicima. Tehnologija se razvija brzo, no mogućnost njenog usvajanja nije jednaka na svim tržištima i dok, s jedne strane ulažete resurse u razvoj i inovativnost kako bi pratili trendove, također trebate zadržati i tradicionalne mehanizme marketinga i sinergijom oba pristupa komunicirati brand na tržištu.
- Koja su tržišta po Vašem mišljenju otvorenija novim brandovima?
Tržišta koja ulažu u edukaciju, gdje je znanje temelj napretka, imaju i veću otvorenost prema novim brandovima. Spremnost na promjene, istraživanje, želja za jednostavnijim rješenjima je prvi korak prema prihvaćanju novog.