Stigma o zadimljenim, mračnim kockarnicama u Hrvatskoj u kojima sjede ljudi s margine društva i oni za koje je kockanje postalo vrsta opsesije, u Zagrebu je promijenjena prije nešto manje od godinu dana kada je otvoren prvi hrvatski luksuzni casino, Diamond Palace. Iako se čini da je s više od devedeset automat klubova i čak sedam casina, gambling scena pomalo zasićena, Diamond Palace Casino je dokazao da se kvalitetom i diferencijacijom ponude može napraviti iskorak, stvoriti prepoznatljiv proizvod i privući kvalitetnu publiku. Dolaskom na hrvatsko tržište u mnogočemu su bili svojevrsni pioniri u domaćoj gambling ponudi.
Direktor kompanije koja upravlja s dva casina, Diamond Palace u Zagrebu i Crystal Palace u Rijeci, Vito Sarancha objasnio je zbog čega su se odlučili na ovakvu investiciju:
- Smatramo da samo kockanje više nije u trendu, to je stvar prošlosti. Moderne kockarnice koje žele kvalitetnu klijentelu moraju ponuditi doživljaj, iskustvo, priču, a igre na automatima ili živa igra su samo dio toga. Naša poslovna filozofija ne oslanja se na kvantitetu nego na ekskluzivnost. Iz iskustva znamo da ako želite uspjeti u gambling businessu, ne morate biti najveći da biste bili najbolji. Morate nuditi full service: raskošno opremljen prostor u kojemu se klijenti mogu opustiti, kockanje uz vrhunske krupjee i educirano osoblje, neki fini vintage konjak, gastro specijalitet ili čak informaciju o Hrvatskoj kao izuzetno zanimljivoj turističkoj destinaciji - tumači Sarancha koji je svjestan da je dolaskom Diamond Palace Casina obogaćena turistička ponuda namijenjena gostima bolje platežne moći kakve, zapravo, priželjkuje čitava hrvatska obala koja se posljednjih dana bori s prevelikim brojem posjetitelja. Ipak, smatra, razvoj svake turističke djelatnosti uvijek je usko povezan i s razvojem destinacije pa bi i oni voljeli intenzivnije surađivati s turističkim zajednicama.
U prilog njegovim riječima govori i ovogodišnja sezona koja je pokazala kako masovni turizam, koji je u pojedinim gradovima na obali postao veliki problem, nije rješenje za Hrvatsku. Mala destinacija, poput naše zemlje, zapravo zahtjeva vrhunski ekskluzivitet i tailor made ponude, smatra Sarancha. Od otvorenja Diamond Palace Casina profitirali su i hotelijeri jer su za svoje klijente rezervirali oko 2000 noćenja, a slična je situacija i u Rijeci gdje su im upravo turisti najvjerniji i najčešći posjetitelji.
Ne čudi da je Diamond vrlo brzo nakon otvorenja postao place to be jer se ponuda koju nude ne može naći nigdje u Hrvatskoj i regiji. Casino, smješten tik uz hotel Sheraton, na 1600 kvadrata nudi zapravo puno više od spektra igara na sreću. Obogatio je cjelokupnu ponudu grada što potvrđuje značajan broj talijanskih, turskim, ruskih pa čak i kineskih igrača.
Da je u Diamond Palaceu riječ o osmišljenoj zabavi uvjerili smo se sami, s obzirom na to da smo u zadnjih nekoliko tjedana par puta bili u casinu. Luksuzan interijer, sjajna rasvjeta i moderno uređenje stvaraju ugodan osjećaj koji počinje prvim korakom s ceste u svijet dobre zabave. Ono što smo primijetili, za razliku od ostalih casina u kojima smo provodili vrijeme, je činjenica da se tamo ljudi okupljaju preko cijelog dana. Bilo da igraju i opuštaju uz piće preko dana ili predvečer izlaze s društvom. Zato se Diamond palace potrudio pa organiziraju degustacije, kušanja vina vrhunskih domaćih vinara i uložio u dobar večernji provod I tematske partije.
Neki smo dan, recimo, u Diamond Palaceu predvečer sreli poznanike koje smo obično sretali po elitnim zagrebačkim lokacijama. Kažu da sve češće vole dolaziti ovdje. On, kaže, zbog dobrog društva, a ona, pomalo iznenađujuće, zbog žive igre. Ali oboje dolaze tamo zbog sjajne atmosfere, kako nam govore.
Iako se na trenutak može učiniti čudno da naša prijateljica dolazi u casino na živu igru, to je samo zbog onog stereotipa s početka priče o zadimljenim i mračnim kockarnicama. Iako nam Sarancha ne može točno otkriti tko su njihovi gosti, kaže da je sve veći broj žena iz srednjeg i višeg menadžmenta, zainteresiran za posjete casinu. Jer, umjesto da se, nakon stresnog razdoblja, počaste dizajnerskom torbicom, sve češće biraju doživljaj pa s prijateljicama dođu na party. A tada im kockanje postaje zabava koja se prepričava.
Odlazak na partiju ruleta ili pokera više se ne tretira kao put ka ovisnosti nego poput hobija, a upravo tako ga doživljava većina njihovih gostiju koji ih, nakon što su jednom bili, redovito posjećuju.
Sarancha nas vodi kroz casino, pokazuje svaki od vrlo detaljno planiranih segmenata najnovijeg objekta njihove grupacije. Kaže da ovo nije kraj. Iako imaju casino i u Rijeci, ne planiraju se zaustaviti samo na Diamond Palace casinu u Zagrebu. Sarancha vjeruje da će uz ambiciozne planove koje su si zacrtali za iduće tri godine povećati i broj zaposlenih, kojih danas ima 188. Svojim su pristupom i načinom posla postali jedni od poželjnijih poslodavaca, a istovremeno žele biti i društveno odgovorna kompanija pa su njihove kockarnice tako organizirane da je izuzetno ograničen pristup mladim osobama koje još nisu svjesne da casino treba biti hobi, a ne opsesija. Dio zarade redovito daruju u humanitarne svrhe, ali o tome ne žele puno govoriti jer to ne rade zbog promocije nego iz želje.
Dok stojimo na izlazu i još malo pričamo sa direktorom, ne možemo se oteti dojmu da ovaj casino ne slijedi trendove nego ih stvara. Recimo, u travnju su održali veliki međunarodni turnir u Texas Holdemu s kojim su privukli potpuno nove goste, a planiraju još turnira. Uveli su program vjernosti za svoje goste, a planiraju i gostovanja poznatih domaćih glazbenika kako bi se pobrinuli za uvijek ugodnu atmosferu. Čini se, nekako, da postavljaju nova mjerila koja su i njihovim konkurentima određena vrsta putokaza za uspješan biznis. Sasvim je jasno da će se s pametnim potezima još više učvrstiti na poziciji lidera hrvatske gambling scene.
Sadržaj omogućio Diamond Palace Casino.