Mirela Šešerko članica je uprave Optima Telekoma za tehniku, jedna od pokretačica ekspanzije ICT poslovanja na hrvatskom tržištu. S njom smo razgovarali o aktualnoj situaciji na tržištu telekoma, poziciji Optime, akviziciji H1 telekoma i o daljnjim planovima.
Optima Telekom pod upravljanjem je HT-a, usto akvizirali ste H1, prilika za razvoj u relevantnog telekom igrača je tu, kako vidite Optimu na tržištu?
Optima je jedna od nekolicine tvrtki u Hrvatskoj koja je, nakon predstečajne nagodbe, ne samo opstala na tržištu, nego je, uz redovito izvršavanje svih svojih obveza, i bitno ojačala svoju poziciju na tržištu. Upravljanje HT-a omogućilo nam je stabilizaciju poslovanja, a preuzimanjem H1 Telekoma vidimo prostor za dodatno dugoročno povećanje vrijednosti kompanije. Optima i H1 vrlo su slične kompanije koje nude slične usluge. Upravo je zbog toga uočen znatan sinergijski potencijal koji će nam osigurati smanjenje troškova i povećanje poslovne efikasnosti. Ovim pripajanjem otvorio nam se prostor za stvaranje jedne stabilne i snažne, tržišno relevantne tvrtke koja će predstavljati kvalitetnu opciju za korisnike telekomunikacijskih usluga. Samo pripajanje važno je i iz pozicije korisnika H1 usluga, koji će nastaviti neometano koristiti svoje usluge, a što bi bilo upitno da se ova akvizicija nije dogodila. Optima će kroz razmjenu najboljih praksi i znanja s kolegama iz H1 nastaviti ulaganja kako bi korisnicima omogućila najbolja rješenja i usluge, bez povećanja cijena. Da zaključim, nakon što se pripajanje provede i počnu koristiti svi sinergijski potencijali, vidimo stabilnu i jaku Optimu, što predstavlja dodatnu garanciju ispunjenja obveza iz predstečajne nagodbe obiju kompanija, ali i kao dobru priliku za povrat povjerenja investitora.
S obzirom na razvoj tehnologije, ali i želje korisnika, što je to što Optimu čini različitom od konkurencije?
Područje gdje se Optima zasigurno diferencira od konkurencije jest korisnička podrška. Upravljanje zadovoljstvom korisnika sve je važniji segment svakog uspješnog telekom operatora. Ako želimo zadržati postojeće i privući nove korisnike, nameće nam se potreba stalne prilagodbe novim okolnostima na tržištu, od stalne optimizacije usluga do podrobnog praćenja potreba i navika korisnika. S jednakom pažnjom odnosimo se i prema novim i prema postojećim korisnicima te osluškujemo njihove potrebe, tako smo i prvi uveli vezu bez obveza. Iste se filozofije držimo i kada su u pitanju naši poslovni korisnici. Njegujući individualan pristup svakom korisniku, razvijamo jednostavna i prilagođena rješenja kojima korisnicima direktno olakšavamo poslovanje. Osim telekomunikacijskih usluga, u posljednje vrijeme u fokusu nam je i razvoj ICT segmenta. Na taj smo način zaokružili našu ponudu, a možemo zadovoljiti sve potrebe korisnika u sferi telekomunikacijskih i IT usluga.
Dosad ste u karijeri bili uglavnom na visokim pozicijama u ICT segmentu, koliko je Optima zagrabila u taj dio?
ICT sektor već je odavno prepoznat kao važan pokretač gospodarskog razvoja. Riječ je o iznimno potentnom segmentu, a posebno kad se umrežava s ostalim segmentima, kao što su telekomunikacije. Koristeći dosadašnja znanja i iskustva u Optimi smo početkom 2016. godine pokrenuli razvoj ICT segmenta. Time smo dodatno proširili ponudu poslovnim korisnicima te uspostavili korisnički orijentiranu organizaciju kako bismo osigurali što lakše i efikasnije korištenje naših proizvoda, a samim time omogućili bolje poslovanje našim korisnicima. Sada smo već debelo zagrabili na to tržište i ostvarujemo odlične rezultate. Sa svojim smo uslugama prisutni u mnogim hrvatskim tvrtkama – od malih i srednjih poduzeća, renomiranih tvrtki, prestižnih hotelskih lanaca do državnih ustanova. Takvim je korisnicima iznimno bitna apsolutno pouzdana usluga i podrška, a koje im Optima može osigurati.
Znači li to da ćete se, kada je riječ o ovom segmentu, više usmjeriti na poslovne korisnike?
Jednako se fokusiramo i na privatne i na poslovne korisnike. Međutim, činjenica je da poslovni korisnici imaju znatno veće potrebe i zahtjeve u ICT segmentu od privatnih korisnika. Zbog toga je i naš fokus u ovom dijelu veći na poslovne korisnike i njihove potrebe. U suradnji s renomiranim partnerima razvili smo niz ICT usluga i rješenja kojima možemo podići poslovanje svakoga poslovnog korisnika na višu razinu. Ponajviše vodimo računa da troškovi korištenja takvih rješenja i tehnologija korisnicima ne budu teret, nego alat za unapređenje poslovanja koji će im smanjiti poslovne rizike i stvoriti prostor za dodatne uštede i rast. U slučaju posebnih potreba korisnika, kreiraju se posebna ICT rješenja kako bi svi individualni zahtjevi korisnika bili zadovoljeni. Naši stručnjaci bave se i savjetovanjem, analizom poslovanja i postojeće infrastrukture. To nam predstavlja temelj za dizajn optimalnih rješenja koja uglavnom razvijamo u suradnji s renomiranim partnerima. Korisnicima, uz implementaciju rješenja, pružamo i besplatnu edukaciju te podršku 24 sata svaki dan. Takvim je pristupom angažman samog korisnika sveden na minimum što mu omogućava da potpuno ostane posvećen svojoj primarnoj djelatnosti.
Kakav je odnos kada je riječ o prihodima u odnosima poslovnih i privatnih korisnika?
Iako smo izuzetno jaki u segmentu privatnih korisnika, mogu slobodno reći da smo i jedan od vodećih pružatelja usluga poslovnim korisnicima, a što dokazuju i naši tržišni udjeli koje Optima Telekom ostvaruje, više od 40 posto prihoda ostvaruje se iz poslovnog segmenta.
Koliki je vaš IT odjel?
Istina je da je potražnja za ICT stručnjacima izuzetno velika zbog iznimno velikih mogućnosti tehnologije i, samim time, vrlo brzog razvoja i širenja tehnoloških kompanija. Kako bismo mogli zadovoljiti buduće potrebe tržišta za ICT stručnjacima, izuzetno je bitno raditi na bržem i većem stvaranju i razvoju ICT kadrova promjenom i osuvremenjivanjem obrazovnog sustava. Što se tiče Optimina tima, sa zadovoljstvom mogu reći da u njemu imamo vrhunske stručnjake. Imamo snažan tim i, unatoč izazovima na tržištu, vjerujem da će tako i ostati. Dinamična smo kompanija, rastemo i napredujemo, atmosfera je odlična.