Teško je probiti se na tržištu, no tko god na ovakvim sajmovima nešto kuša, neće otići praznih ruku. Ljudi osjete što je domaće, kvalitetno... tako da smo u nepunih godinu dana sa zasekom, zagorskom salamom i špekom, paštetom od čvaraka... ušli već u 15-ak delikatesnih prodavaonica od Makarske do Zagreba – kaže Zvjezdana Dončević, direktorica Eko kuhače iz Šenkovca, jedne od 300-tinjak tvrtki i OPG-a koji se od jučer predstavljaju u akciji HGK Kupujmo hrvatsko u Zagrebu.
Kad bi potražnja za proizvodima domaćih proizvođača porasla samo 5%, ojačalo bi hrvatsko gospodarstvo, sačuvala se radna mjesta i stvorile pretpostavke za otvaranje novih, poručio je čelnik HGK Luka Burilović. Nakon 19 godina akcije već 98% građana čulo je za nju, a 60-70% njih zainteresirano je za kupnju hrvatskih proizvoda bez obzira na cijenu, pokazala su istraživanja. – Zadnjih pet godina iz Hrvatske je otišlo više od 100 tisuća mladih, obrazovanih ljudi, a na zavodu je trenutačno više od 211 tisuća nezaposlenih. Kupujmo hrvatsko je rješenje – poručio je Burilović, naglasivši kako je pozitivan odnos prema vlastitom proizvodu najbolji način iskazivanja domoljublja.
Još kad bi i se i država trgla u tom pitanju, od javne nabave do rješavanja administracije i nepoštene trgovačke prakse. – Gušimo se u dampingu i stalnim akcijama trgovaca, visokim nametima i neplaćanju isporučene robe. Na kraju nam se jedino i isplati prodavati na sajmovima i kućnom pragu – kaže Vladimir Tomaić iz otočke sirane Runolist.
>> Svi vole domaće, pa tako i bučino ulje, čaj ili kozji sir s konopljom
Dok sam mogao imati svoje, imao sam, a sada mi je svejedno. Ovi što promoviraju i prodaju Hrvatsko, nisu baš takvi kakvim se predstavljaju, tajno kupuju svašta i onda nama serviraju kao domaće "eko proizvode". Sam sam se uvjerio u to.