Predstečajna nagodba One 2playa nije uspjela, zbog čega tvrtka mora u stečaj, njihove trgovine igračkama se zatvaraju, a što je najgore, bez posla ostaje 125 zaposlenika.
– Uložili smo sve napore u spas i pronalazak dugoročnog rješenja, no u 15 mjeseci koliko smo to pokušavali, kroz razgovor s vjerovnicima i potencijalnim strateškim partnerima, nismo došli do dogovora – rekao nam je Alen Magdić, osnivač tvrtke.
Dug 29,6 milijuna kuna
Projekt restrukturiranja tvrtka je pokrenula prije više od godinu dana, dakle, puno prije službenog otvaranja predstečajne nagodbe, no što zbog naslijeđenih dugova od veleprodaje, što zbog pada tržišta igračaka, kraj je za tvrtku loše završio. Predstečajna je otvorena sredinom prošle godine nad njihovom tvrtkom za proizvodnju i trgovinu koja je imala dug od 10 milijuna kuna te maloprodaje koja je imala obveze od 19,6 milijuna kuna. No napori u pregovorima nisu bili dovoljni, jer u prilog nisu išli poražavajući podaci o padu kupovne moći te istodobno i maloprodaje, čiji se trend ne zaustavlja, pa potom i pada tržišta igračaka. Udar na to tržište iz godine u godinu se povećava.
Dok je u vrijeme procvata prije osam godina to tržište vrijedilo više od 500 milijuna kuna, prije tri godine palo je na 400 milijuna, a sada je tržište igračaka vrijedno manje od 300 milijuna kuna. U godinu do dvije tržište igračaka palo je od 15 do 20 posto. Takvo stanje nije ohrabrilo vjerovnike One2playa pa ni ulagače, među kojima su bili neki domaći i strani fondovi te su se povlačili od pronalaska rješenja za branšu koja tone. Uza sve to promijenile su se i navike potrošača, pa su roditelji postali skloniji kupnji igračaka u trgovačkim lancima i drogerijama, koje posljednjih godina pojačavaju asortiman s igračkama.
Prije oko četiri godine takav veliki bum napravio je Agrokor, koji unutar Konzuma i Tiska drži igračke. – Prodaja igračaka nam je u rastu – kaže Anja Linić, glasnogovornica Agrokora. No sličnu logiku slijedi i velik broj drugih trgovačkih lanaca poput Interspara, Bille... Nakon gubitka Magme prije dvije godine, pa sada One2playa, tržište je posve osiromašilo specijaliziranim trgovinama igračaka.
Rekordna 2011.
Ostale su tek trgovine Denis, iza koje stoji tvrtka Eurom. Uz trgovine u 11 hrvatskih gradova, prisutni su i na tržištima Srbije i BiH. Manji iskorak napravila je Bubamara iz Žutnice, no koja, uz igračke drži i drugi dječji asortiman, a imaju tek dvije trgovine u Hrvatskoj – Varaždinu i Zagrebu.
Na sličnom principu radi i slovenski Baby centar. Za razliku od One2playa, Magma, koja je držala poznati lanac dućana Turbo limač, prošla je predstečajnu nagodbu, ali uz promijenjeni koncept razvoja temeljenom na 3D tehnologiji.
One2play je s radom počeo 2000. godine kao LM INFO, no sedam godina kasnije, nakon ujedinjavanja poslovanja i aktivnosti, počinje poslovati pod imenom One2play. Od tada bilježi i velik rast – 2007. godine od 76 milijuna kuna te rekordnih 137,7 milijuna kuna 2011.
Je djeca su porasla, ne igraju se više a nove djece je sve manje, nema se za hranu a kamoli igračke....