Grupa Mercator u prvoj je polovici 2012. ostvarila više od 1,4 milijarde eura čistih prihoda od prodaje, približno kao i u istom razdoblju lanjske godine. Prihodi u Sloveniji pali su 1,6 %, dok je na stranim tržištima zabilježen rast od 4,9 %. Najveći rast je ostvaren na tržištu BiH gdje su prihodi od prodaje porasli za 54,6 % kao posljedica preuzimanja djelatnosti društva Drvopromet. Otežani oporavak gospodarstava, povećana nesigurnost, rast cijena energenata i negativna tečajna kretanja imali su snažan negativan utjecaj na ekonomiku poslovanja grupacije, što se odrazilo u negativnom poslovnom rezultatu u iznosu od 16,5 milijuna eura, kazao je na današnjoj konferenciji za novinare predsjednik uprave Toni Balažić, koji Mercator vodi od lipnja.
Balažić očekuje se da će do kraja godine poslovanje vodećeg slovenskog lanca biti pozitivno. Od 16 mil. eura gubitka, 11 milijuna eura su tečajne razlike, istaknuo je. U tijeku je 50-ak mjera koje bi Mercatoru do kraja godine trebale uštedjeti 8 mil. eura, od kojih su već ušteđena 3 milijuna. Od rujna se uvode i promjene u komercijali, marketingu i logistici kojima bi Mercator dugoročno treba oštedjeti 50 do 60 mil. eura, dok se od prve faze monetizacije nekretnina očekuje do 300 mil. eura.
– Važni ciljevi koje će uprava morati slijediti jesu preokrenuti trend poslovanja društva, ponovno vratiti nekadašnju vrijednost dionice, maksimizirati prinos vlasnika, smanjiti zaduženost, povećati rast i konsolidaciju u regiji te dodatno motivirati društvo i njegove zaposlenike koji se svakodnevno bore za potrošača – kazao je Balažić.
Eurozonu su i u prvoj polovici 2012. obilježile slaba gospodarska aktivnost i povećana nesigurnost. Kako u Sloveniji, tako i na ostalim tržištima poslovanja Mercator se još uvijek suočava s visokim stopama nezaposlenosti, što posljedično snažno smanjuje kupovnu moć potrošača.
Zbog rasta PDV-a potrošnja u Hrvatskoj pala je za pet posto, rekao je Balažić. Promijenjeno ponašanje potrošača prvenstveno se vidi u padu broja kupnji, nižoj vrijednosti kupovne košarice i traženju najjeftinijih ponuđača. Povećanje cijena energenata i nekih sirovina uzrokovalo je pritisak na povećanje cijena proizvoda. Na poslovanje je negativno utjecala i deprecijacija srpskog dinara.
U prvom polugodištu grupacija je u razvoj maloprodajne mreže uložila 37,2 milijuna eura i stekla više od 31 tisuću m2 novih bruto površina. Nastavljen je projekt osvježenja ponude market-programa i po novom su konceptu preuređena 24 supermarketa u Sloveniji i devet u Hrvatskoj.
– Svjesni smo brzih promjena na tržištu, koje se od većih kupnji u hipermarketima pomiču u smjeru povećanja manjih kupnji i posjeta trgovinama u susjedstvu te smo stoga aktivno pristupili razvoju različitih formata prodaje čime se prilagođavamo promijenjenim kupovnim navikama – kazao je Balažić.
Zbog enormnih cjena već godinama Hrvati kupuju u Susjedstvu