Hrvatsko tržište ima velik potencijal rasta. Ne znam koliko ćemo otvoriti novih trgovina u idućem razdoblju u vašoj zemlji, no koncentriramo se na HoReCa kanal (hoteli, restorani, catering) kako bismo što bolje odgovorili na kontinuirani porast kupaca u tom sektoru, te na dostavu i internetsku prodaju, kaže Rafael Gasset, operativni partner Metro Cash&Carryja za istočnu Europu (Hrvatsku, Rumunjsku, Bugarsku, Mađarsku, Srbiju i Moldaviju).
Kupac sam kreira asortiman
Gasset kaže kako se potpuni zaokret Metroa u posljednje tri godine, modernizacija, preraspodjela prodajnih linija i pokretanje novih maloprodajnih kanala i formata, s naglaskom na inovacije, HoReCa i startupove malih i srednjih poduzetnika, kojima nudi kompletna rješenja u poslovanju, pozitivno odrazio i na hrvatsko tržište.
To više što voditelji tržišta unutar grupacije sada imaju veću autonomiju u planiranju strategije i prilagođavanju poslovanja lokalnim specifičnostima. Metro C&C Hrvatska tako je u poslovnoj 2014./2015., koja je završila 30. rujna, ostvario rast prodaje od 1,5%, na 214 mil. eura, uz rast udjela kupaca iz HoReCa sektora od 8,6%. Broj profesionalnih kupaca narastao je na 150.000. Čak 95% svih restorana i hotela u Hrvatskoj njihovi su kupci, tvrde u Metrou. Kupac je taj koji kreira asortiman pa će za potpuni zaokret u HoReCa sektor, pri čemu se neće biti zanemareni ni mali trgovci, Metrou trebati oko dvije godine za upotpunjavanje ponude i prilagodbu, čemu naruku ide i ojačani sustav dostave proizvoda otvaranjem prve logističke platforme u Sesvetama.
Upravo je riješeno i preseljenje Metroova centra u Splitu na atraktivniju lokaciju nekadašnjeg Baumaxa, no Gasset smatra kako s ponudom trebaju biti još prisutniji na hrvatskoj obali s obzirom na to da je turizam jedan od glavnih pokretača hrvatske ekonomije. Vrlo je važno da budu blizu svojim kupcima u različitim regijama. Vrijednost kompanije kreira se na lokalnoj razini, s lokalnim kupcima i lokalnim tržištima, u što se, kako kaže, i on sam uvjerio komunicirajući s klijentima od Dubrovnika do Pule.
60% robe domaćih je tvrtki
Chef kuhinje, primjerice, u Metrou može naći sve, od radnih cipela i odjeće do pećnice, noževa i druge vrhunske profesionalne opreme koja mu treba. Mnogi od njih osobno u Metrou biraju svježu ribu, meso, povrće..., u čemu im je jako bitna lokalna ponuda, dok se neki drugi kupci, primjerice, teško mogu odmaknuti od svakodnevnog poslovanja kako bi otišli u nabavu te računaju na vrhunsku i brzu dostavu i online narudžbu. Primjetno je da se s oporavkom kupovne moći potražnja povećava pa Gasset iduće godine očekuje još veći rast i još bolje rezultate u Hrvatskoj, u kojoj u ovom trenutku čak 60% asortimana Metroa čine proizvodi hrvatskih dobavljača, njih 613. Njih 87 lani je uvršteno na police, a 60 ih radi robne marke Metroa. Mnogima od njih otvorena su i vrata izvoza u 15 zemalja u kojima posluje taj četvrti trgovac u Europi.
S nedavnom akvizicijom Classic Fine Foodsa, vodećeg distributera prehrambenih proizvoda u Aziji i na Bliskom istoku, Metro grupa i na globalnoj razini jača veleprodajnu diviziju Metro C&C s naglaskom na HoReCa-u. Metro ulazi na 10 novih tržišta, uključujući brzorastuće megapolise u Aziji i Bliskom istoku, dok u osvajanju vrlo značajnog kineskog tržišta računaju na strateško partnerstvo s kineskim Alibabom.
>>Metro Grupa smanjila gubitak na 2,2 mlrd. eura