Poznati hrvatski brend ekoloških tenisica Miret dobio je OEKO-TEX Standard 100 certifikat za cjelovit proizvod. Poznate Miretice tako su postale jedine tenisice na svijetu koje imaju certifikat koji potvrđuju nemaju štetne kemikalije, odnosno da proizvod ne predstavlja rizik za ljudsko zdravlje. Ostali brendovi naime, tu oznaku nose samo za pojedine dijelove tenisica.
Standard 100 oznaka predstavlja "oči potrošača", objašnjava Domagoj Boljar, suosnivač i direktor Mireta.
"S obzirom na to da se proizvodnja obuće nerijetko odvija daleko od potrošača ovim certifikatom oni dobivaju točan uvid što se događa na mjestima koja su im nevidljiva", ističe Boljar.
Dokaz kvalitete
Kako bi ga dobili morali su proći rigorozno testiranje svake komponente i materijala ugrađenih u proizvod, a cijeli je proces, kroz koji je i certifikator prvi put prolazio, trajao oko godinu dana, objašnjavaju iz kompanije koju su prije četiri godine osnovala braća Domagoj i Hrvoje Boljar.
Domagoj Boljar naglašava da se radi o procesu koji je puno složeniji od certificiranja drugih odjevnih predmeta jer se obuća izrađuje od desetak različitih materijala i komponenti, za razliku od odjeće koja ima dva ili tri materijala. Dobivanje ovog certifikata za Miret je od iznimne važnosti jer je ovo samo jedna u nizu potvrda temelja njihovog projekta.
- Mi smo radikalni što se tiče našeg proizvoda te vodimo računa ne samo o ekološkom otisku već i o zdravlju ljudi. Sada smo dobili neovisan certifikat koji potvrđuje kvalitetu proizvoda te pozitivan utjecaj na ljudsko zdravlje - ističe Boljar te najavljuje da nastavljaju dokazivati svoje visoke ekološke standarde.
Tako bi uskoro trebali predstaviti rezultate istraživanja biološkog sastava tenisica te CO2 otisak. Sve će to u konačnici, uvjereni su, pozitivno utjecati na poslovanje jer svoju priču o ekološkim tenisicama sada i znanstveno dokazuju. To, pak, pridonosi ne samo prepoznatljivost, već i vjerodostojnosti brenda.
Prihodi rasli 179 posto
Što se prepoznatljivosti tiče Miret ju brzo izgrađuje. To potvrđuju prihodi, a koji su u samo dvije godine, od 2019. do 2021., rasli 179 posto na 1,1 milijun kuna. Međutim, kaže Domagoj Boljar, rast ih tek očekuje jer su dosad najviše bili fokusirani na razvoj proizvoda, uspostavu infrastrukture i tima. Sad kada smo poslovanje posložili usmjerit ćemo se na rast, certificiranje i širenje ponude.
Poslovni put braće Boljar ipak nije bio lagan jer su na razvoju ekoloških tenisica s partnerima iz devet europskih zemalja radili čak šest godina. Tradicionalne materijale poput kože i plastike dakle, nije bilo lako zamijeniti održivijim i ekološki prihvatljivim materijalima, a da tenisice pritom zadrže kvalitetu te moderan i privlačan dizajn. A tu kvalitetu pak najviše prepoznaju strana tržišta jer 90 posto Miretica odlazi u izvoz, najviše u Veliku Britaniju, a potom u skandinavske zemlje, Norvešku, Finsku, Švedsku i Dansku.
VIDEO: Ptići flaminga ostali bez roditelja, sad brigu o njima vodi čuvarica koja ih svaki dan šeta