OKRUPNJIVANJE

Na tržištu luksuza opstaju samo veliki

nakit
Vanja Zubčić/Vecernji list
10.03.2011.
u 16:06

Prema ugovoru, čelnik Bulgarija Francesco Trapani i njegova obitelj, koja će postati drugi dioničar po veličini s udjelom od 3,3 posto, dvije godine ne smiju prodavati svoje dionice. Manjinski dioničari mogu odmah prodati udjele

Louis Vuitton i ostali veliki proizvođači luksuzne robe sve će više preuzimati primat na globalnom tržištu luksuza – najavio je čelnik talijanskog Bulgarija Francesco Trapani, koji je ovaj tjedan objavio prodaju tvrtke Vuittonovoj grupaciji LVMH. LVMH će, zajedno s preuzimanjem duga, platiti 4,3 milijarde eura da bi kupio slavnog proizvođača nakita, trećeg u svijetu, iza švicarskog Richemonta i američkog Tiffanyja. Nastavit će investirati u draguljarsku kuću kako bi joj osigurao stabilan rast. Trapani prognozira progresivan rast teškoća u poslovanju neovisnim kućama koje nisu dovoljno velike.

– Kad ne udovoljavate ekonomiji razmjera, možete nešto postići, ali to postaje sve teže – imate hendikep – kaže Trapani, čija je obitelj većinski dioničar tvrtke.

LVMH je, prenosi Bloomberg, pristao preuzeti 50,4 posto udjela u Bulgariju za 1,87 milijardi eura u dionicama, a dat će ponudu i za preostale dionice.

Prema ugovoru, Trapani i njegova obitelj, koja će postati drugi dioničar po veličini s udjelom od 3,3 posto, dvije godine ne smije prodavati svoje dionice. Manjinski dioničari, pak, mogu odmah prodati udjele. Akvizicija će smanjiti LVMH-ovu zaradu po dionici za oko jedan posto prije realizacije kupoprodaje, dok je Bulgarijeva dionica u siječnju i veljači rasla 25 posto, a broj naloga za kupnju se udvostručio. Trapani će nakon transakcije postati voditelj proizvodnje satova i nakita u LVMH i zamijenit će Philippea Pascala, koji odlazi u izvršni odbor tvrtke. Tvrdi da čelnika LVMH Bernarda Arnaulta vidi kao partnera i da ga ne doživljava kao nekoga tko bi obitelj koja je utemeljila Bulgari istisnula iz posla. Prema podacima iz obje kuće, odjel satova i nakita ostvario je lani prodaju u iznosu od 2,05 milijardi eura na tzv. pro forma osnovi, što je dvostruko više od postojećeg LVMH-ova poslovanja. Grupacija je odlučila tako mnogo uložiti u Bulgari jer je zvijezda među brendovima i daje im šansu da promijene svoj status upravo u segmentu satova i nakita.

Bulgari je 1884. godine utemeljio Sotirio Bulgari. Trapani, koji vodi tvrtku od 1984., član je obitelji. Na Milanskoj burzi dionice im kotiraju od 1995. godine.

Ključne riječi

Komentara 1

ZT
zorana trifunović
20:18 14.03.2011.

ma i ti dragulji i ostale gluposti pogledajte film blood diamond

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije