Na Zagrebačkom velesajmu održava se sajam vina Vinovita

vinovita-txt.jpg
import
26.05.2008.
u 12:38

VINOVITA je postala tradicionalno mjesto okupljanja proizvođača, distributera i ljubitelja vina u cilju prezentacije, promocije i upoznavanja s najnovijim proizvodima, uslugama i tehnologijama, koje se nude na području vinarstva, vinogradarstva i podrumarstva.

Trinaest godina održavanja sajma VINOVITA na Zagrebačkom velesajmu dokaz su kako je tema vina gotovo neiscrpna, postojana i žilava kao i trs iz kojeg se rađa, a marketinški uvijek iznova veoma izazovna .

Postoje čvrsti razlozi zašto je tome tako. Velika raznolikost i priznata kvaliteta hrvatskih vina čine nacionalni i gastronomski identitet Hrvatske prepoznatljivim i upečatljivim.

Hrvatska prema službenim izvorima ima oko 130 što popisanih, što nepopisanih autohtonih sorti vinove loze. Zaštitu kontroliranoga porijekla vina u Hrvatskoj ima 650 proizvođača, s ukupno 1711 zaštićenih vina. U prometu vina 60 posto čine kvalitetna vina, na stolno vino otpada 33 posto, vrhunska vina 5 posto, dok po jedan posto čine pjenušava i specijalna vina.

Podaci Državnog zavoda za statistiku – a to potvrđuju i pokazatelji Hrvatskog zavoda za vinarstvo i vinogradarstvo – pokazuju da potrošnja vina posljednjih godina u nas stagnira ili čak opada, pa su nastojanja usmjerena na promjenu trenda. Praksa i uspjesi naših vinara na najpriznatijim svjetskim sajmovima vina pokazuju da upornošću, kvalitetom i širinom ponude Hrvatska postupno zauzima svoje mjesto na vinskoj karti svijeta, a da bi taj proces ubrzala treba povećavati površine pod vinogradima, pomladiti vinograde s novim nasadima, osigurati suvremene tehnologije u proizvodnji i podrumarstvu te, što je posebno važno sa stajališta izvoza – povećati izvozne serije.

Hrvatsko vinogradarstvo i vinarska proizvodnja upravo kroz turizam imaju gotovo osigurano veliko tržište, čime su stvoreni i realni preduvjeti razvoja vinarstva. No, da bi se to i komercijalno materijaliziralo, potrebno je u još većoj mjeri voditi računa o domaćem proizvođaču i proizvodu kroz njegovu kvalitetu.

Praksa pokazuje da su upravo autohtoni proizvodi koji nosi obilježja specifičnog geografskog područja ono što traži suvremeni potrošač, posebno strani turisti. Jasno, ako im to omogućimo kroz prave kanale plasmana, a naročito ugostiteljske i hotelske kapacitete. Pritom je od posebne važnosti kvalitetna promocija vina odnosno trajna komunikacija s potrošačima.

Sajam VINOVITA bit će smješten u paviljonu 6 Zagrebačkog velesajma, a na njemu će nastupiti 109 izlagača iz 9 zemalja i Hrvatske na oko 7000 m² izložbene površine.

VINOVITA 2008., najveći regionalni sajam ove vrste, ima zadatak okupiti na jednom mjestu sve zainteresirane iz navedene gospodarske grane u cilju prezentacije, promocije i upoznavanja s najnovijim proizvodima, uslugama, tehnologijama, koje se nude u tom sektoru.

Od 14. do 18. travnja održalo se i tradicionalno već 14. po redu ocjenjivanje vina. Radi se o tradicionalnom i cijenjenom događaju među vinogradarima, vinarima, enolozima, somelijerima kao i ostalim vinskim stručnjacima iz zemlje i inozemstva. Odličja postignuta u međunarodnoj konkurenciji, svojevrsna su garancija za bolji plasman vina na tržištu.

Ocjenjivanje vina vrši se u skladu s pravilima Međunarodne organizacije za vinovu lozu i vino (O.I.V.) koja je ujedno visoki pokrovitelj ovogodišnje Vinovite.

Ove godine ukupno je bilo prijavljeno 196 uzoraka iz 8 zemalja i to iz Bosne i Hercegovine, Njemačke, Mađarske, Makedonije, Slovenije, Crne Gore, Češke Republike i Hrvatske.

Svečana dodjela medalja bit će na dan svečanog otvorenja sajma, u srijedu, 07. svibnja u 10,00 sati, kada će biti predstavljena i nova Hrvatska vinska kraljica i najbolji Hrvatski mladi vinar.

Titulu Najbolji hrvatski mladi vinar 2008. osvojio je Krešimir Režek, dipl.ing., Plešivica, Jastrebarsko.

Drugo mjesto na natjecanju osvojio je Krunoslav Bartolović iz Požege, a treće Franjo Kolarić iz Jastrebarskoga.

Laskavu titulu Hrvatske vinske kraljice za 2008. godinu osvojila je Tamara Dominko, dipl. ing. agronomije iz Zagreba.

Uz bogat program stručnih skupova i poslovnih sadržaja, ove godine je poseban naglasak stavljen na programe za široku publiku pa je tako organizirana Kušaonica ocijenjenih vina te promotivna prodaja vina za posjetitelje.

Tako će posjetitelji po posebnim sajamskim cijenama moći kupiti vina hrvatskih proizvođača kao što su Badel 1862 d.d., Kutjevo d.d., Vinoplod – Vinarija d.d., Dalmacijavino d.d., te privatnih proizvođača vina i vinarskih udruga iz gotovo svih vinorodnih regija Republike Hrvatske.

Uz već navedene proizvođače vina, na sajmu će se od većih vinarija predstaviti i Đakovačka vina d.d., Istravino d.d., Iločki podrumi d.d., te nekoliko proizvođača iz Makedonije.

(PR)

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije