Hrvatske tvrtke sve više prepoznaju prednosti outsourcinga, najviše koristeći vanjske usluge čišćenja i održavanja te informatike, a najmanje nabave, prodaje i administrativnih poslova, pokazalo je istraživanje tvrtki Cronata i BNB Sklad na uzorku od 60 poduzeća.
Najvećom prednošću outsourcinga 45% anketiranih smatra fokusiranje na osnovnu djelatnost, a 30% najviše cijeni stručnost ljudi iz tvrtki koje “outsourcaju”.
Za 15% njih najvažnije je što se narudžbom vanjskih usluga smanjuju kadrovski problemi, a 10% za outsourcing se odlučuje radi ušteda. Iako je u istraživanje pozvan podjednak broj privatnih i državnih tvrtki, potonje su se manje odazvale.
– Najveća stigma na riječ outsourcing bačena je u državnom sektoru zbog straha za radna mjesta. Ali, čak 92% anketiranih smatra da ih outsourcing ne ugrožava, kazala je Natalija Crnički iz BNB Sklada. Hrvatska poduzeća najviše koriste vanjske usluge čišćenja i održavanja (61,7%) te informatike (48,3%).
Najmanje se naručuju stručne usluge poduzeća za outsourcing nabave (8,3%), prodaje (6,7%) i administracije (5%).
>> 'Možda nisam u pravu, ali dojma sam da je radnike trebalo rješavati kroz outsourcing'