Marijana Bačić imenovana je novom članicom Uprave Hrvatskog Telekoma i glavnom operativnom direktoricom za poslovne korisnike. Trogodišnji mandat počeo joj je teći 1. rujna, a na novu poziciju došla je s funkcije Potpredsjednice za korporativnu prodaju i ICT usluge u HT-u, a sada je tome dodala i brigu o srednjim i malim tvrtkama čime je zaokružen poslovni segment.
Svoj karijerni put do članice Uprave, Marijana Bačić, započela još 2001., kad je zaposlena u HT-u u području Tehnike. Potom je radila u Kontrolingu i planiranju u sektoru Financija, te na poziciji voditeljice ključnih poslovnih korisnika.
Zatim je preuzela poslove direktorice Odjela za prodaju realnom, trgovačkom i uslužnom području, a kasnije i direktorice cijelog Sektora korporativne prodaje. S njom smo razgovarali kako njenom karijernom putu i ambicijama na tom tako i o novim zaduženjima koje je stekla.
Moglo bi se reći, da ste svoju cijelu karijeru vezali za HT. Krenuli ste doslovno od početka te se polako uspinjali. Koliko vam to olakšava sadašnju poziciju?
Vjerna sam HT-u dugi niz godina pa sam ujedno, i svjedok i sudionica svih transformacija koje smo prolazili i u kroz koje sam imala prilike napredovati. Iako sam diplomirana ekonomistica s magisterijem u financijama, prvi posao dobila sam u sektoru Tehnike, te dvije godine omogućile su mi da upoznam naš proizvod i što to mi zapravo nudimo. Da nisam prošla upravo taj prvi dio, vjerojatno bih danas osjećala da mi nešto nedostaje jer nisam došla s tehnološkog fakulteta.
Potom sam bila u financijama i naučila sam kako mi to radimo, a u prodaji, koja jest moja strast, sve sam zaokružila i naučila zbog koga mi to radimo. Korisnik je uvijek u središtu našeg promišljanja.
Dakle, u ovih 20+ godina imala sam priliku iz prve ruke vidjeti modus operandi cijele kompanije, sudjelovati u njenoj transformaciji, koja je kontinuiran proces a ne neko “odredište”, upoznati se sa željama i očekivanjima korisnika, što mi svakako olakšava sadašnju poziciju.
Poslovni korisnici zahtjevni su klijenti koji svakim danom traže sve više povezanijih i bržih usluga. Koji su zapravo njihovi prioriteti, te što im sve nudite?
Korisnici imaju puno pravo zahtijevati najkvalitetniju uslugu. Činjenica jest da se telekom industrija mijenja, te da je ono što bismo mogli okarakterizirati kao business-as-usual sada stvar prošlosti. I to je dobra stvar – jer nas tjera da budemo bolji i inoviramo. Sustavno radimo na unaprjeđenju našeg portfelja a rezultat toga jesu nove ponude u segmentu srednjih i velikih korisnika te, primjerice, u srpnju predstavljene Magenta1 ponude za male poslovne korisnike.
Očekivanja su velika, a temeljimo ih prije svega na povratnim informacijama korisnika koji su iznimno zadovoljni s novitetima. Prvenstveno tu mislim na fleksibilnost i granuliranost mobilnih tarifa, te cjelokupnu ponudu Magente gdje smo uz standardnu ponudu mobilnog i fiksnog flata uključili i sigurnosni aspekt. Tako su korisnicima uz fiksne pakete dostupne brzine čak do 1Gbit/s, a uz mobilne tarife mogu koristiti sve prednosti daleko najveće 5G mreže kojom pokrivamo gotovo 100 gradova i više od 2 milijuna ljudi.
A od brojnih ICT usluga namijenjenih za digitalizaciju poduzeća, istaknula bih Moj digitalni ured i Premium fiskalnu blagajnu, a ove godine smo dodatno obogatili ICT portfelj novom uslugom Digitalno poslovanje s kojom sada i najmanji korisnici mogu imati modernu i kvalitetnu web stranicu i/ili web shop kako bi postali vidljiviji online i povećali si prihode.
‘Poslovnjaci’ su sve veći pa je sve veći i broj podataka koje valja pohraniti. Kako se s time nosite, što kažu projekcije?
Pružamo integrirana rješenja koja se temelje na našoj vlastitoj infrastrukturi, a komplimentiraju uslugama od clouda preko sigurnosti do aplikativnih rješenja. To nam daje mogućnosti ne samo odgovarati na njihove potrebe već i stvarati trendove. Primjerice, podatkovni promet u mobilnoj mreži HT-a porastao je 100 posto u protekle dvije godine, s tendencijom rasta za dodatnih 200 posto do kraja 2025.
Porastom korištenja cloud aplikacija i podatkovnog prometa, raste i potreba za pohranom, obradom, zaštitom, što sve dovodi do povećanja potrebe za data centrima. Stoga smo lani odlučili udvostručiti i modernizirati kapacitete našeg Data Centra u Selskoj za koji smo dobili i TIER3 certifikat. I zato ulažemo u infrastrukturu, a kao što znate HT je najveći investitor u digitalizaciju Hrvatske, samo u prvih šest mjeseci ove godine smo imali 773 milijuna kuna organskih ulaganja, tj. 13 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Budući HT u svom sastavu ima i Combis što vam omogućava da objedinite ponudu, koji su vam planovi rasta i kako stojite na međunarodnom tržištu?
Činjenica je da naša cijela ICT industrija raste četiri puta brže od BDP-a što svjedoči o nezaustavljivoj promjeni i evoluciji strukture gospodarstva. I, da osim na domaćem tržištu, mi prostor za rast vidimo u izvozu. Upravo kroz suradnju s Combisom već unutar DT-a imamo status svojevrsnog kompetencijskog centra, te smo već i napravili iskorak i na međunarodna tržišta – tako smo upravo u fazi zaključenja jednog velikog cyber security projekta u Slovačkoj.
Imamo veliku sreću što unutar grupe imamo Combis, koji je najbolji u ICT segmentu. Zahvaljujući našem zajedničkom pristupu raspolažemo s brojnim kompetencijama za različite tehnologije, a i zahvaljujući činjenici da smo dio Deutsche Telekom Grupe imamo mogućnost koristiti i njene kapacitet.
Sve to omogućuje nam da suvereno nudimo široku lepezu integriranih, složenih i inovativnih ICT rješenja, počevši od infrastrukture i podatkovnih centara, preko cijelog spektra usluga iz područja mrežne sigurnosti do IoT rješenja i pametnih gradova.
Kako gledate na budućnost bilo da se radi o infrastrukturi, ili pak uslugama koje se na njoj temelje?
Svjedoci smo intenzivirajuće konvergencije telekom industrije. Unazad desetak, 15 godina u telekomunikacijskom svijetu su veliki igrači svoje fiksne i mobilne usluge držali odvojenima, kako organizacijski i upravljački tako i kao zasebne brendove. Danas je situacija drugačija u smislu da korisnici traže jedno rješenje i telekom koji im može ponuditi cjelokupni paket – mobilne i fiksne telefonske usluge, stabilan i brzi Internet, premium korisničko iskustvo, ICT rješenja… I tu namjerno ističem “rješenje”, ne “samo” usluge.
Imamo cijeli portfelj telekomunikacijskih i ICT usluga plus rješenja Combisa što nam daju komparativnu prednost, jer smo razvili model koji korisniku daje puno više od usluga iz klasičnog telekoma.
Danas se ne radi “samo” o omogućavanju povezanosti, već pomaganju korisnicima u učinkovitoj integraciji temeljnih usluga, kao i složenih ICT rješenja koja pozitivno utječu na svakodnevno poslovanje.
Telekomunikacijska infrastruktura je u ovom kontekstu ključna za napredak društva i za gospodarski rast. Definitivno ćemo nastaviti postavljati industrijske standarde, inovirati, omogućavati nove poslovne modele i pomoći korisnicima da podigne razinu digitalizacije. Pod time mislim i na robotiku, AI, automatizaciju, Industriju 4.0, utilizaciju IoT-a.
Koliko su korisnici svjesni svih svojih potreba. Biste li mogli izdvojiti neki trend, odnosno ukazujete li vi, primjerice, na usluge koje bi trebali imati, poput nekih ICT rješenja u području sigurnosti?
Da, općenito bismo mogli reći da veliki, koji imaju i svoje interne IT odjele uglavnom znaju što trebaju, dok srednji i mali ponekad potražnju baziraju tek na unapređenju onoga što već koriste. Stoga vrijedi istaknuti našu ulogu konzultanta za složena tehnička rješenja koja odgovaraju specifičnim korisničkim potrebama gdje upravo u razgovoru s korisnicima istražujemo njihove potrebe i želje te tako uvijek nađemo najbolje rješenje za sva područja.
Također, neprestano educiramo poslovne korisnike. Putem besplatnih webinara i podcasta dijelimo naša iskustva, ekspertize i dobre prakse kako bismo im pomogli da budu još uspješniji u poslovanju. Kibernetička sigurnost je tu svakako jedan od prioriteta jer ulaganje u sigurnost najvažniji je korak u prevenciji, tim više jer je kibernetički kriminal u porastu, a Combis je tu, primjerice, razvio odlično cjelovito sigurnosno rješenje – 30SEC.
Kako stojite po pitanju startupa? Jesu li i oni dio vašeg ‘teritorija’ korisnika ili su oni, pak s druge strane, one koja kreira neka inovativna rješenja u vašem segmentu poslovanja?
S dva punokrvna jednoroga, ali i solidnim popisom mogućih novih “mitskih bića” koji bi to mogli postati. Hrvatska ima rastući ekosustav startupova, te mogućnost da se pozicionira kao regionalni tehnološki predvodnik.
Startupi potiču brži razvoj tehnoloških i poslovnih inovacija i kao takvi apsolutno zaslužuju maksimalnu potporu. Startupima je u principu najteže doći do prvog klijenta i prvog pravog partnera, a HT je često tu oboje. HT je već godinama prepoznat kao startup akcelerator koji rado pomaže novim tvrtkama kroz različite modele suradnje. Dapače, s mnogima od najpotentnijih startupa u Hrvatskoj već surađujemo i planiramo tu suradnju proširiti.
Surađujemo i sa Zicerom, a i višegodišnji smo partner i Idea Knockout startup natjecanja koje pobjednike vodi na lasvegaški CES, najveći svjetski sajam potrošačke elektronike. Jedna od ključnih stvari koja je startupima potreba jest kvalitetna, moderna infrastruktura te snažan partner koji može osigurati plasman na tržištu kroz cjelovita rješenja za digitalizaciju poslovanja.
* Sadržaj omogućio HT