Najmlađa hrvatska farmaceutska tvrtka Pharmas, u vlasništvu Luke Rajića, nedavno je predstavila svoj novi proizvod, dodatak prehrani, inovativni proizvod za uravnoteženje probave PROBalans. Tomislav Maričević, direktor Pharmasove divizije Consumer Healthcare (CHC), govori o budućoj strategiji tvrtke kad je posrijedi novi segment poslovanja.
Zašto ste donijeli odluku o uključivanju u segment bezreceptnih proizvoda?
Odluku o širenju poslovanja u CHC segment donijeli smo na temelju rezultata istraživanja tržišta koji su pokazali da postoji rastuća potreba za takvim proizvodima jer se potrošači u sve većoj mjeri samostalno skrbe za svoje zdravlje.
Čime se planirate boriti s konkurencijom? Koji su vam glavni konkurenti na hrvatskom tržištu, a koji u regiji i šire, s obzirom na portfelj koji namjeravate razvijati?
Naš je temelj u snažnoj infrastrukturi: imamo dvije tvornice otvorene u posljednje dvije godine (Popovača, Zrenjanin), suvremene laboratorije, poznajemo regulatorne procese u regiji, gdje smo u dvije godine lansirali više od 110 molekula, što je više od 200 proizvoda, imamo uhodanu prodaju. Teško je, međutim, precizno govoriti o konkurentima. Kad je posrijedi PROBalans, ima nekoliko domaćih i stranih kompanija u toj kategoriji, no naš proizvod ima formulaciju kakvu nema nijedan na svijetu jer je namijenjen za probavu i metabolizam te ima niz vrijednih sastojaka koje uopće ne posjeduju slični proizvodi.
Možete li otkriti koji je sljedeći proizvod u Pharmasovu CHC-u?
U sljedećoj godini razvit ćemo još četiri proizvoda u segmentu dodataka prehrani. Naš sljedeći proizvod bit će iz specifičnog segmenta ženskog zdravlja, koji u Hrvatskoj nije razvijen. Ponudit ćemo nov i inovativan proizvod.
Kakav bi u budućnosti trebao biti omjer prihoda Pharmasa kad su posrijedi dva osnovna segmenta poslovanja?
Gledamo dugoročno i nakon izlaska u regiju i treća tržišta omjer između CHC-a i generičkih lijekova na recept mogao bi biti 50:50. Naravno, ako trendovi u branši ne pokažu da je potrebno izabrati još neki smjer.
Koji tržišni udjel i u kojem ga roku ciljate dostići u Hrvatskoj, a koliko u regiji i izvan nje? Koje su to konkretno zemlje?
Kad gledamo CHC segment ili OTC podsegment, ne razmišljamo o ukupnim udjelima na tržištu jer smo ipak u odnosu na velike igrače i dalje mali. Iskoristit ćemo mogućnost ulaska u pojedine niše u kojima nema konkurencije, a postoji potreba na tržištu. Trenutačno smo prisutni u šest zemalja regije, a uskoro idemo dalje na zemlje centralne i istočne Europe te zemlje koje su nastale raspadom SSSR-a.
>>Pharmas L. Rajića kreće na tržište dodataka prehrani