U razdoblju od 1992. do 2014. prijavljeno je oko 40 tisuća šteta koje su uzrokovala neregistrirana i neosigurana vozila zbog čega je vlasnicima oštećenih vozila kroz Garancijski fond Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) isplaćena odšteta u visini 740 milijuna kuna. Godinama su iz HUO-a upozoravali da hrvatskim prometnicama vozi oko 200 tisuća neregistriranih i neosiguranih vozila, no mjerodavni su bili “gluhi i slijepi”.
Tek od 2009. intenzivnije se krenulo u suzbijanje tog problema, a zadaću u partnerstvu odrađuju HUO i Ministarstvo unutarnjih poslova. Direktor Udruženja trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK i direktor HUO-a Hrvoje Pauković kaže kako postoje precizni podaci s imenima i adresama vlasnika vozila koji godišnje kasne i po nekoliko mjeseci s registracijom ili pak potpuno ignoriraju zakon.
U Velikoj Britaniji, gdje je taj problem također bio raširen, britanska policija neregistrirano vozilo najprije privremeno oduzme vlasniku. No ako u zadanom roku ne plati vrlo visoku kaznu, zaplijenjeno vozilo ide na bubanj, a novac dobiven na licitaciji uplaćuje se u državni proračun. Samo u 2007. na britanskim prometnicama policija je zaplijenila 170 tisuća vozila. U Hrvatskoj maksimalna kazna iznosi 50 tisuća kuna. Zbog žestoke tržišne utakmice u liberalizaciji cjenika na obveznim autoosiguranjima ova je branša u 2014. ugovorila 2,34 milijarde kuna premije što je 592 milijuna kuna manje nego u 2013.
>> Hoće li više cestarine pojesti uštedu od jeftinijeg osiguranja?
to je 4.8 vozila dnevno!!! Netko nešto ovdje debelo mulja!