Zagrebačka učiteljica koja je jesenas od svojih osmaša na rastanku dobila Generalturistov bon od 3700 kuna, kako stvari stoje, nikada neće otići na poklonjeno putovanje. U Generalturistu su joj prvo savjetovali da pričeka jeftinija proljetna putovanja, a kad su problemi u toj agenciji postali javni, i da se e-mailom obrati upravi. Odgovor, međutim, čeka već više od dva mjeseca. Nad Generalturistom je u međuvremenu otvoren stečaj, a bivši zaposlenici, koji su u međuvremenu već našli posao u drugim agencijama, još uvijek pomažu riješiti zavrzlame u kojima su se našli putnici.
– Klijenti koji su uplatili putovanje, a nisu ga uspjeli realizirati, više nas ne zovu. Bila je riječ o niskoj sezoni putovanja pa procjenjujemo da ih nije bilo više od stotinjak. Vjerujemo da se više ne javljaju jer su dobili povrat novca od Croatia osiguranja, gdje su putovanja bila osigurana – kazuje jedna od bivših Generalturistovih djelatnica.
– Riješeni su i problemi putnika koji su se zatekli na skijanju ili nekom drugom putovanju u vrijeme kad se saznalo da je agencija u problemima. Neki su čak morali platiti vlasniku najam apartmana iako su ga prije polaska platili agenciji. I oni su imali pravo na povrat novca od osiguravatelja. Međutim, police ne pokrivaju putovanja koja nisu bila rezervirana, odnosno nema povrata novca za poklon-bonove – objašnjava naša sugovornica, koja kaže da se vrijednost bonova penjala i na 15.000 kuna.
U agenciji koja je u zlatna vremena zapošljavala 500 ljudi danas posla ima za nekoliko zaposlenica u računovodstvu, a osim nesuđenih putnika, u problemu su i vjerovnici. Generalturist je u stečaj ušao sa 120 mil. duga, a imovinom pokriva tek četvrtinu iznosa.
žrtve nesposobnosti i pohlepe vlasnika, a ne žrtve interneta