Netom nakon završetka domovinskog rata, Zvonko Spajić odlučio je investirati u zapuštene objekte na otoku Cresu koji su bili u vlasništvu Jadranke Mali Lošinj.
Gotovo devastiranim manjim objektima u gradiću Osoru, smještenom na kopnenoj privlaci između Cresa i Lošinja, Spajićeva je tvrtka dala novi sjaj, a dvadesetak godina kasnije od obiteljske tvrtke postala je uspješan turistički kompleks koji uključuje autokamp, konobu i pizzeriju, zapošljava 30-ak radnika, a 2012 je imala 3,2 milijuna kuna prihoda.
Problem financiranja
"Tvrtku Jazon smo osnovali 1991., ali smo s djelatnošću započeli tek 1996. Obzirom da su bila poratna vremena i turizam je dosta bio zapostavljen, Jadranka d.d. Mali Lošinj nam je odlučila dati u najam manje objekte, koji su uključivali dva autokampa s cijelom infrastrukturom koja je uključivala trgovinu i ugostiteljstvo. Bilo je potrebno malo ambicije i malo poslovnog duha koji se rodio u našoj obitelji i s Jadrankom smo u veljači 1996. sklopili ugovor o poslovnoj suradnji odnosno o dugoročnom najmu", prepričava nam Ariana Spajić Spasojević, kći osnivača Jazona koji je kod preuzimanja objekata od Jadranke bio obvezan preuzeti i sve tadašnje zaposlenike."S obzirom da je rat ostavio traga u smislu pada prometa, ali isto tako odrazio se i na održavanje objekata koji su bili u lošem stanju, prvi pothvat nam je bio potpuna sanacija sanitarnog čvora i uređenja okoliša te svega što smo mogli sami napravit", priča Spajić Spasojević dodajući kako su u novi biznis krenuli bez vlastitih sredstava.
Ipak, odlučili su potražiti pomoć kod Riadria Banke Rijeka, koja je bila u sastavu grupacije PBZ, što su u banci i prihvatili.Posao se polako počeo uhodavati, a već 1998. nasljeđivanjem obiteljske starine, odlučili su proširiti djelatnost."Prenamjenom nekretnine uz pomoć PBZ-a opremili smo novi ugostiteljski objekt, konobu "Bonifačić"", prisjeća se Spajić Spasojević. Sljedeća značajna godina za poslovanje ovog turističkog kompleksa bila je i 2005. kada su Spajići, s nešto vlastitih sredstava i kreditom PBZ-a kupili starinu u koju uložili oko 700.000 eura te potom 2007. na atraktivnoj lokaciji otvorili pizzeriu-slastičarnicu Orfej.
Osim ulaganja u konobu i pizzeriju, za uspjeh je bilo nužno kontinuirano ulagati i u autokampove kako bi bili konkurentni i u trendu.Kao i kod većine poduzetnika, financiranje je bio osnovni problem i ove tvrtke, no kada su ulagali u poslovanje računali su da će se poboljšanjem uvjeta u objektima povećati i priljev novca jer je plan bilo privući što kvalitetnije turiste. Sudeći prema financijskim rezultatima koji danas ostvaruju, čini se da se taj plan i ostvario. Unatoč krizi, tvrtka posljednjih pet godina bilježi rast prihoda, takvim tempom planiraju nastaviti i dalje.
Veliki planovi
"Zadnjih pet godina bilježimo porast prometa od četiri do osam posto godišnje i noćenja u autokampu ukupno 32 posto u pet godina", kaže Spajić dodajući kako im je to uspjelo ponajviše ulaganjima i poboljšanjem uvjeta u objektima."Ovu sezonu noćenja smo planirali povećati za tri posto, a promet za 15 posto. Među gostima i dalje očekujemo naše tradicionalne goste, a to su uglavnom stranci kojih je oko 80 posto. Radi se uglavnom o Slovencima, Nijemcima i Talijanima srednje platežne moći, treće životne dobi te obiteljima s malom djecom", priča Spajić dodajući da su mala tvrtka koja ovisi o Turističkoj zajednici što znači da prihvaćaju sve goste koje oni svojom promidžbom dovode na otoke.
Danas mogu biti zadovoljni s onim što su postigli u svojim objektima, no poduzetnički duh i želja za proširenjem poslovanja "natjerala" ih je da i dalje ulažu. Tako su 2013. u centru Osora kupili još jednu starinu koju trenutno obnavljaju i žele urediti u apartmanski objekt."Kupnja novog objekta dokazuje zadovoljstvo u našem poslu", poručuje Spajić Spasojević dodajući da bi se država ipak trebala osigurati bolju poreznu politiku i fleksibilnije zapošljavanje sezonske radne snage kako bi se djelatnicima u turizmu olakšalo poslovanje i kako bi tvrtke u tom sektoru bile još uspješnije.