Osim u poslovanju s bankama, poteškoće se kod gubitka posla ili rezanja plaće prelijevaju i na plaćanje polica osiguranja. Manje je problema kod polica s niskim premijama koje se ugovaraju na kraći rok, dok ih mnogo više ima kod životnih osiguranja, ugovorenih na 20 i više godina. Da ne bi prekinuli ugovorni odnos s klijentom, mnogi su osiguravatelji spremni na alternativna rješenja, povoljnija i za njih i za osiguranike.
Uniqa i Allianz nude predujam, podizanje do 90 posto otkupne vrijednosti police s kamatom od devet posto, uz povrat glavnice najdulje do dana isteka trajanja osiguranja. Također, moguće je napraviti i kapitalizaciju; smanjiti osiguranu svotu bez obveze daljnjeg plaćanja premije do isteka police, ili policu staviti u mirovanje. U tom slučaju osiguranik ne plaća dalje premiju, a trajanje osiguranja produljuje se za razdoblje mirovanja. U svim je slučajevima i dalje osiguran. Moguće je i smanjiti premiju ili izmijeniti dinamiku osiguranja.
U Basleru i Graweu također omogućavaju slične opcije. Čak i kad se dogode raskid ugovora i kapitalizacija, klijent ima mogućnost reaktivacije police u roku od godinu dana. Grawe reaktivaciju uvjetuje podmirenjem premije od datuma raskida, dok Helios daje rok od čak dvije godine za ponovno aktiviranje ugovora. Sve je, poručuju osiguravatelji, povoljnije od prijevremenog otkupa i otkaza ugovora. Police otkazuju nakon dva upozorenja i tri mjeseca neplaćanja, u Heliosu iznimno nakon četiri mjeseca.
>>Suradnja Hypo banke i Croatia osiguranja kroz oročenu štednju