Od ideje do realizacije prođu i godine, većina patenata i ne ugleda svjetlost dana, a i kad uspiju, ostaje problem – kako ih prodati? Za pronalaženje novih poslovnih partnera i dogovaranje konkretnih poslova zato su idealni sajmovi poput netom održana 62. međunarodnog obrtničkog sajma u Münchenu na kojem se predstavio inovator i obrtnik Damir Sever iz Severtecha, tvrtke koja je 2007. osvojila Zlatnu kunu za inovativnost.
Sever se s poljoprivrednim prskalicama, koje su bile pravi hit na štandu HOK-a, nada proboju i na međunarodno tržište. U Hrvatskoj i Sloveniji već je dosta narudžbi, kaže, a sada se nada poslovnim kontaktima i distributerima za šire područje EU. Iako kaže da kriza nije zaobišla ni poslovanje njegove tvrtke, smatra da je važno biti svjestan vlastitih mogućnosti.
– Zato više ne kritiziramo ništa, nego gledamo koliko možemo doista napraviti u odnosu prema situaciji – kaže Sever. Patentiranu inovaciju, jednu od pet sa Severovim "potpisom", razradili su stručnjaci same tvrtke. Ideja o poljoprivrednoj prskalici na um mu je pala posve slučajno, kada je u vrtu prskao standardnom prskalicom koju stalno treba ručno dopumpavati da bi zadržala tlak, što zahtijeva velik napor. Dosjetio se kako bi se tlak prskanja, umjesto ručno, mogao regulirati uz pomoć malog elektromotora, koji pokreće baterija na punjenje pa elektroprskalica može raditi neprekidno više od četiri sata.
Proizvodnja završnoga proizvoda za tržište na kraju je stajala i nekoliko stotina tisuća eura. No isplatilo se. Proizvod je nositelj vrijednih nagrada s međunarodnih izložbi inovacija kao što su PALEXPO i ARCA. Već se primjenjuje u poljoprivredi i hortikulturi, veterinarstvu, u kućanstvima za čišćenje podova, nogostupa, čak i njihovo odleđivanje... Sever razmišlja i o primjeni u vatrogastvu.