Apple, Alphabet, Microsoft, Intel, Facebook američki tehno divovi i dalje uvećavaju svoje prihode i dobit i to iznad očekivanja analitičara. Kvartalni poslovni rezultati bez iznimke govore o uspješnosti kompanija a u to ime i cijena dionica im je porasla. Apple, kao najvrednija svjetska kompanija, tako je jučer nakon objave rezultata dosegnula tržišnu kapitalizaciju od 900 milijardi dolara, dok analitičari tvrde, uskoro bi, s obzirom na najave prodaje i očekivanja, mogla biti premašena i brojka od 1000 milijardi dolara tržišne vrijednosti. Apple je naime, izvijestili su fiskalnu godinu završio s najboljim ikad, posljednjim kvartalom.
Naime, Apple fiskalnu godinu završava 30. rujna, a posljednje tromjesečje, pokazuje izvješće, završio je s prihodima od 52,6 milijardi dolara, ili 12,2 posto većim negoli u istom lanjskom razdoblju, čista dobit Applea iznosila je 10,7 milijardi dolara, odnosno 18 posto više nego u istom kvartalu prošle godine.
Neprikosnoveni IPhone
Rast prihoda temelji se ponajviše na rastu prodaje iPhonea i to tri posto na godišnjoj razini, na 46,6 milijuna, s tim da valja znati da iPhone pridonosi prihodima čak 55 posto. I ostali proizvodi kao što su Mac računala, iPad i AppleWatch, zabilježili su dvoznamenkaste stope rasta. Porasli su prihodi i od prodaje u Kini, skočili su 12 posto, na 9,8 milijardi dolara. U Appleu procjenjuju da će novi kvartal donijeti prihode između 84 i 87 milijardi dolara, računaju tu na blagdansku sezonu i nove modele iPhonea.
Alphabetu (nekad poznatom kao Google), dobit je dostigla u posljednjem kvartalu 6,7 milijardi dolara. Prihodi su uvećani 24 posto, na 27,8 milijardi dolara. Svi su ti dijelovi poslovanja, osim Googlea, izdvojeni u skupinu “ostalih inovativnih projekata” koja je u netom završenom tromjesečju zabilježila 53,3 posto veće prihode, od 302 milijuna dolara. Dok su Google oglasi zaslužni za preostalih 27,47 milijardi dolara prihoda ili 23,5 posto više nego lani
Facebook pliva u oglasima
Microsoft je u trećem tromjesečju ostvario prihode od 24,5 milijardi dolara, 12 posto veće nego u istom lanjskom razdoblju. Čista dobit u proteklom kvartalu bila je 6,58 milijardi dolara, što je 16 posto više nego u istom lanjskom razdoblju.
Snažan rast financijskih rezultata ponajviše se zahvaljuje nastavku pozitivnih trendova u Microsoftovom ‘cloud’ poslovanju, koje uključuje proizvode kao što su Office 365, Dynamic 365 i platforma Azure.
Facebook je, pak. u trećem tromjesečju ostvario prihode od 10,3 milijarde dolara, 47 posto više nego u lani, dok je čista dobit Facebooka bila 4,7 milijardi dolara, što je više 79 posto. Prihodi od oglašavanja porasli su za 49 posto, na 10,14 milijardi dolara, a valja znati da prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima u tome čine 88 posto. Trenutačno imaju oko šest milijuna aktivnih oglašivača, među kojima mnoge male i srednje velike tvrtke. Od početka godine cijena dionice Facebooka na dobitku je gotovo 60 posto.