Loši poslovni rezultati kompanija i kriza koja je zahvatila cijelo gospodarstvo odrazili su se i na tržište osiguranja, no unatoč tome premije poduzetničkih paketa Croatia osiguranja u 2013. rasle su za oko 10 posto.
"Croatia osiguranje prati aktivnosti na tržištu osiguranja koje nije imuno na kretanja u realnom sektoru gdje potražnja za osiguranjem pada. Poduzetnici osiguravaju ono što je nužno, razlog tome je prije svega štednja, a ne manjak interesa ili nepoznavanje proizvoda. Unatoč teškoćama, zadovoljni smo što možemo reći da poduzetnici povećavaju stupanj vlastite sigurnosti i u sve većem broju poklanjaju povjerenje Croatia osiguranju", kaže Ivan Fabijančić, član Uprave Croatia Osiguranja. S Fabijančićem smo kratko porazgovarali o situaciji u malom i srednjem poduzetništvu te što možemo očekivati na tržištu osiguranja.
Kako ocjenjujete trenutno stanje među malim i srednjim poduzetnicima u Hrvatskoj?
Sigurno je da trenutno loše stanje u gospodarstvu, koje ujedno pokazuje spore naznake oporavka, ne predstavlja dobru poslovnu okolinu za značajniji razvoj malog i srednjeg poduzetništva. Zbog toga se nizom državnim mjera pokušava oživiti razvoj poduzetništva, a mogućnosti za razvoj očekuju se i u okviru promjena koje nam je donijelo članstvo u EU. Hrvatska je dobila status sigurnije države za investicije, pokreće se niz potpora poslovnom sektoru malih i srednjih poduzetnika, a otvaranjem granica postaje jednostavnije prodavati proizvode i otvara se veći tržišni prostor. Očekujemo da će takva klima rezultirati postepenim povećanjem investicija i novim poslovnim prilikama za hrvatske poduzetnike.
Koje poteze je potrebno povući kako bi se situacija na tržištu popravila?
Uz preduvjet pokretanja gospodarske aktivnosti, smatramo nužnim kontinuirano pratiti potrebe osiguranika, odgovarati na njih razvijanjem novih proizvoda i istovremeno ulagati u kvalitetne prodajne kadrove. Danas gotovo da ne postoji potreba osiguranika na koju ne možemo odgovoriti novim i jedinstvenim proizvodom. Vodeći smo hrvatski osiguravatelj, imamo prodajnu mrežu sa preko 700 internih zastupnika, zahvaljujući kojoj smo dostupni građanima u svim dijelovima zemlje.
Kada je riječ o osiguranjima malih i srednjih poduzetnika, kakvi su trendovi i koja osiguranja su najtraženija?
Croatia osiguranje dugi niz godina prati malo i srednje poduzetništvo i upravo za njih smo razvili poduzetnički paket osiguranja. Riječ je o jedinstvenom proizvodu koji je po obuhvatu osigurateljnih pokrića, načinu osiguranja i jednostavnosti obračuna premije superioran u odnosu na individualne police. Posebnost ovog proizvoda je u tome što poduzetnik sam osmišljava svoj paket prema specifičnostima svoje djelatnosti i svojim potrebama, postižući pri tome kontrolu troškova i maksimalnu uštedu do čak 40 u odnosu na individualne police.
Jesu li premije tih osiguranja posljednjih pet godina rasle ili padale?
Upravo u prodaji poduzetničkih paketa u 2013. godini bilježimo rast premije za oko 10 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. To pokazuje da su poduzetnici definitivno prepoznali nužnost osiguranja i atraktivnost osigurateljnog proizvoda koji smo za njih pripremili.