ZAVRŠETAK DO OTVARANJA LNG TERMINALA

Postavljen podmorski dio plinovoda Omišalj – Zlobin, na dubini i do 55 m

Velika Ludina: Puštena u rad prva kompresorska stanica na plinskom transportnom sustavu RH
Foto: Robert Anic/PIXSELL
13.08.2020.
u 18:35

Riječ je o tehnički najkompleksnijem poslu na izgradnji 16,7 km dugog plinovoda na kojem je bilo angažirano 120 ljudi

Tvrtka Plinacro u četvrtak je objavila da su pred završetkom radovi na podmorskom dijelu plinovoda Omišalj – Zlobin, što je tehnički najkompleksniji posao na izgradnji tog otpremnog plinovoda za LNG terminal na otoku Krku. “U srijedu u kasnim večernjim satima polaganjem cijevi na dno Tihog kanala kod Omišlja na Krku završeni su najzahtjevniji radovi na 750 metara dugoj podmorskoj dionici plinovoda Omišalj – Zlobin.

Riječ je o tehnički najkompleksnijem poslu na izgradnji 16,7 kilometara dugog plinovoda. Izvođači radova bile su tvrtke Monter – Strojarske montaže i Pomgrad Inženjering, a na radovima je ukupno bilo angažirano oko 120 ljudi”, navodi se u priopćenju Plinacra. Kako se objašnjava, radovi su započeli 27. srpnja te je tjedan dana trajalo spuštanje cijevi u more, a 11. i 12. kolovoza izvedeni su završni radovi potapanja cijevi na morsko dno. Dubina mora na jednom dijelu kanala iznosi čak 55 metara, što je, kažu u Plinacru, samo jedan od pokazatelja zahtjevnosti radova.

Također, cijevi su bile spojene i zavarene u jednu cjelinu, a svaka pojedinačna cijev duga je 12 metara i teška 13,5 tona. Polaganju cijevi prethodila je priprema rova te potpuno uređenje morskog dna i njegova priprema za potapanje cijevi. Iz hrvatskog operatora plinskog transportnog sustava također ističu kako se radovi na izgradnji plinovoda Omišalj – Zlobin, koji su započeli u prosincu prošle godine, odvijaju planiranom dinamikom. Radovi se, naime, istovremeno izvode na čitavoj trasi plinovoda, od budućeg plinskog čvora Zlobin do budućeg plinskog čvora Omišalj. Do sada je iskopan i pripremljen čitav rov, a oko 80 posto cijevi već je i položeno u rov i zatrpano.

Radovi se izvode i na ranije spomenutim plinskim čvorovima te blokadnim stanicama Voz i Bobuši. Završetak izgradnje plinovoda Omišalj – Zlobin, investicije vrijedne 430 milijuna kuna, planiran je do kraja godine, kako bi u trenutku kada LNG terminal postane operativan bila osigurana otprema plina s terminala, ističu iz Plinacra. Projekt izgradnje plinovoda Omišalj – Zlobin dobio je potporu Europske komisije, koja mu je iz fonda CEF dodijelila nešto više od 16 milijuna eura bespovratnih sredstava za troškove izgradnje. Hrvatska je Vlada, pak, u svibnju ove godine tvrtki Plinacro dala suglasnosti za kreditno zaduženje kod Erste&Steiermaerkische bank (ESB) do 250 milijuna kuna, za realizaciju izgradnje magistralnog plinovoda Zlobin – Omišalj. Naime, plinovod Omišalj – Zlobin neizostavni je dio sustava za skladištenje, uplinjavanje i transport rasplinutog ukapljenog plina, odnosno LNG terminala na otoku Krku, čiji je ukupni kapacitet 2,6 milijardi prostornih metara godišnje.

LNG terminal jedan je od ključnih energetskih projekata u Hrvatskoj, a vrijednost investicije u plutajući LNG terminal je 233,6 milijuna eura. Europska komisija je za izgradnju LNG-a dodijelila bespovratna sredstva u iznosu 101,4 milijuna eura, budući da je projekt LNG terminala uvršten na listu projekata od zajedničkog interesa Europske komisije. Planirano je da LNG terminal s operativnim i komercijalnim radom počne prvog dana 2021.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije