Dok su vijesti o iseljavanju iz Hrvatske i osobito Slavonije postale svakodnevne, iz vukovarskog Prvog plinarskog društva (PPD) stižu vijesti o novim ulaganjima i dobrim poslovnim rezultatima. Naime, ovi su Slavonci odlučili okrenuti pilu naopako, razmišljati izvan okvira i uporno raditi vjerujući u sebe i ne čekajući bolja vremena. Poslujući u energetskom sektoru, odlučili su maksimalno iskoristiti prednosti zajedničkog europskog energetskog tržišta koje se otvorilo ulaskom u Europsku uniju. Godinama su učili o drugim tržištima i intenzivno se pripremali, a rezultat trgovine na tom zajedničkom europskom tržištu stigao je u 2017. godini.
Sedamnaest godina upornosti
No, njihova priča nije počela ni prije 5 ni prije 6 godina i komentari o uspjehu preko noći osobito bole njihove zaposlenike koji PPD grade punih 17 godina. PPD, naime, posluje od 2001. godine. Njegovi počeci vezani su uz dobivanje koncesije za distribuciju plina u gradu Vukovaru i devet općina Vukovarsko-srijemske županije. 100%-tni je vlasnik te najkvalitetnije distribucijske mreže u zemlji koja je u cijelosti izgrađena privatnim investicijama. PPD njome upravlja, održava ju i razvija i besplatno je na nju priključio 10 500 potrošača. Kapital im je već tada bio preko 100 milijuna kuna, dok su godišnje prihodovali 50-ak milijuna kuna. Zadnjih 10 godina imaju više od 13 000 stalnih kupaca. Otvaranje plinskoga tržišta se, kao jedan od uvjeta za ulazak u Europsku uniju, napokon dogodilo 2012. godine. PPD ju je dočekao spreman, naoružan znanjem i iskustvima susjednog mađarskog tržišta koje su neprestano posjećivali i proučavali godinama ranije. Otada počinje značajniji rast njihovih prihoda, a s rastom prihoda rastao je i interes za njih. U ENNA grupi, koja je vlasnica PPD-a i 20-tak drugih tvrtki, plaću danas zarađuje više od 300 ljudi, a taj se broj gotovo neprestano povećava.
Samouvjereno i hrabro na europskim tržištima
Drugi značajan trenutak za plinski business događa se upravo sada. Posljednjih smo se godina intenzivno pripremali za trading na europskim burzama i za iskorak na nova tržišta o čemu smo često javno govorili. U 2017. stigli su prvi značajniji rezultati toga intenzivnog višegodišnjeg rada i značajnog porasta aktivnosti na europskim plinskim burzama i tržištima. Imamo tvrtke u šest zemalja (Hrvatska, Mađarska, Slovenija, Srbija, BiH i Švicarska) preko kojih poslujemo u cijeloj Europi. Prisutnost u državama okruženja važna nam je za optimizaciju portfelja, kontakte te uvezivanje s drugim sudionicima na europskom tržištu, posebno kada govorimo o burzama. – ističu u PPD-u i ENNA grupi, krovnom društvu koje objedinjuje veleprodaju i distribucija plina, kao i druge poslovne poduhvate, poput investicija u Luku Ploče i željezničkog cargo prijevoznika.
Iako su trenutačno njihovi rezultati izvrsni, pripremaju se i na nepredvidive situacije te neprestano ulažu u izgradnju korporativnih kapaciteta, kako bi uspješnije upravljali vlastitim brojnim poslovnim interesima. Već sada su digitalizirali gotovo 60% svih poslovnih procesa.
U vukovarskoj gospodarskoj zoni u završnoj je fazi izgradnja nove PPD-ove poslovne zgrade, suvremenog prostora u koji će smjestiti sve zaposlenike u Vukovaru (njih 100-tinjak) koji trenutačno rade na više lokacija u gradu.
Također u vukovarskoj gospodarskoj zoni, u tijeku je izgradnja kogeneracijskog postrojenja za proizvodnju električne energije na biomasu.
Tvrtka ENNA ESCO dovršava energetsku obnovu Opće bolnice Varaždin te upravo započinje s energetskom obnovom Policijske akademije u Zagrebu.
Ukupno, radi se o investicijama vrijednim više od 100 milijuna kuna koje su u tijeku u ovom trenutku.
Uspjeh je veći kada se dijeli
Čim su im prihodi omogućili, počeli su razmišljati kako pomoći Slavoniji. Osnovali su zakladu Novo sutra koja stipendira slavonske studente, pomaže bolnicama, brojnim udrugama i projektima. Uz fokus na ulaganje u obrazovanje, uvijek im je cilj potaknuti druge da se i sami pokrenu.
PPD je sponzor najuspješnijeg hrvatskog sportskog kluba – rukometnog kluba Zagreb, dok ENNA sponzorira Ženski odbojkaški klub Vukovar. Govoreći o sponzorstvima, uvijek će spomenuti da klubovi koje podržavaju puno rade s djecom i mladima. I o poslu vole razgovarati u sportskim terminima te će rado istaknuti da su timski rad, fair play i svakodnevno učenje način na koji su odlučili igrati. I taj pristup je jedina konstanta, jer se posao baš kao i sport danas mijenja brže nego ikada prije.