Zadržavanje pozicija na starim tržištima i otvaranje novih imperativ je hrvatskih proizvođača parketa koji su uspješno završili nastup na sajmu Europarket u Kortrijku u Belgiji. Hrvatski parket je, tvrde u Drvnom klasteru, i dalje tražen u Europi, a velika tehnološka ulaganja u proizvodnju posljednjih godina omogućila su ravnopravnu poziciju na tržištu s najjačom svjetskom konkurencijom, tradicionalno snažnim europskim proizvođačima te rastućim tvrtkama iz Azije.
Prema podacima FEP-a (Europskog udruženja proizvođača parketa), u Europi se godišnje proizvede više od 110 mil. četvornih metara parketa, a parket je poslije keramike najzastupljenija podna obloga. U Švedskoj 80% domova ima parket na podu, a dobro stoje i Austrija (65%) i Poljska (67%). Najslabija zastupljenost parketa je u Španjolskoj gdje su drveni podovi zastupljeni sa samo 16%.
- Ti su podaci i dobra osnova za novu izvoznu strategiju hrvatskih parketara koji smatraju da će na skandinavskim tržištima unatoč jakoj lokalnoj proizvodnji uspjeti nametnuti svoju kvalitetu i slavonski hrast kao prepoznatljivi tržišni brend. Upravo su na sajmu Europarket prvi put izloženi proizvodi pod tim imenom, kaže Marijan Kavran, direktor Drvnog klastera.
Zbog krize zabilježen je nešto slabiji odaziv posjetitelja na sajmu, no prema interesu i postignutim dogovorima hrvatskih parketara, osim prodaje na tržištima zemalja Beneluxa i Skandinavije mogu se očekivati i konkretne isporuke parketa na druga tržišta. Spačva je, naime, već ugovorila isporuke u Grčku, a primljene su i narudžbe iz Irske.
Hrvatska je po isporučenoj količini parketa treći dobavljač Europske unije, iza Kine i Brazila, a treba istaknuti da u strukturi izvoza sve više prevladava skupi parket većih dimenzija i luksuznije završne obrade. U organizaciji Drvnog klastera na sajmu su nastupili Spačva iz Vinkovaca, Požgaj iz Velikog Bukovca, Galeković iz Velike Gorice i Novoselec iz Novoselca dok je zagrebačko Exportdrvo nastupilo samostalno.