Promjene u pristupu stanogradnji, jasnije definiranje potreba kupaca i iskorak na digitalno tržište nužni su za razvoj tržišta nekretnina u Hrvatskoj. Neki su to od zaključaka prve New Link konferencije za nekretnine s regionalnim utjecajem, koja se održala 15. rujna u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, u organizaciji Njuškala, uz podršku Raiffeisenbank Austria d.d. kao glavnog sponzora konferencije.
Predavanjima domaćih i inozemnih stručnjaka iz financijskog, nekretninskog i sektora digitalne ekonomije nazočile su brojne agencije za posredovanje u prodaji nekretninama, trgovci, marketinški stručnjaci i drugi sudionici iz naoko različitih, ali povezanih područja poslovanja.
Kakve nas demografske promjene mogu očekivati i na koji je to način povezano s potražnjom nekretnina, objasnila je Zrinka Živković Matijević, direktorica ekonomskih istraživanja u Raiffeisenbank Austria d.d. – Posljednjih dvadesetak godina bilježimo konstantan pad nataliteta, u posljednje vrijeme i značajnu emigraciju, a procjene govore da će nas do 2030. godine biti manje od četiri milijuna – upozorila je Živković Matijević.
Brzopleto i loše planiranje stambenih objekata među čimbenicima su koji su stvorili nedostatak razvoja u hrvatskoj stanogradnji, smatra Robert Pokrovac, član Uprave Erste nekretnina. Kako navodi, pad cijena nekretnina kojemu smo svjedočili dao se naslutiti iz nekoliko indikatora: svi se bave nekretninama, nema upravljanja cijenama, nema diferencijacije proizvoda i problem se konstantno negira.
Razvoju tržišta nekretnina značajno može doprinijeti kvalitetnija prodaja, a o njezinim je tehnikama govorio dr.Jose Maria Pons, poznati marketinški stručnjak. Naglasio je važnost kvalitete interpretiranja podataka o potrošačima, ali i zadobivanja njihova povjerenja kroz iskren pristup, kompetencije i pouzdanost.
Među govornicima bili su i Henrik Nelde, predsjednik FIABCI Belgija te stručnjak za digitalne inovacije iz New Frontier Groupa Gregor Bierent, a po službenom dijelu konferencije okupljeni su se zabavili uz koncert grupe Jinx.
Imali smo prilike puno čuti o ponašanju potrošača, o stanju i trendovima na tržištu nekretnina iz raznih aspekata; od financijskog, građevinskog, arhitektonskog do digitalnog. To nam je bila i osnovna ideja, nit vodilja New Link konferencije; okupljati nas, dijeliti iskustva, dovoditi iskustva sa inozemnog tržišta i iz različitih, ali povezanih grana te na taj način podizati kvalitetu i transparentnost tržišta nekretnina u Hrvatskoj – istaknuo je Goran Rubčić, glavni izvršni direktor Njuškala te najavio još bogatiji program za drugo izdanje New Link konferencije, 2017. godine.