Omjer cijene i kvalitete svakako je jedan od najvažnijih parametara pri kupnji namirnica. Ako za izdvojeni novac dobije ono najbolje, onda je kupac zadovoljan i vrlo je vjerojatno da će se opet vratiti. No, ipak postoji mnogo slučajeva u kojima nas određeni trikovi trgovaca zavedu i natjeraju na kupnju. Premda u tom trenutku nismo u novčanoj mogućnosti ili se jednostavno zanesemo cijenom, ambalažom ili nečim drugim. Tada naša iracionalnost dolazi do izražaja te kupujemo impulzivno, ne razmišljajući o svojoj financijskoj budućnosti.
Razgovarali smo s Andrijanom Mušurom, stručnjakinjom za ponašanje potrošača, koja nam je otkrila koliko trgovci koriste spoznaje iz psihologije.
"Trgovci, u načelu, koriste neke spoznaje iz psihologije. U trgovinama možemo primijetiti da su značajne informacije istaknute (akcije, popusti). Što se tiče određivanja cijena, trend psiholoških cijena koje završavaju na neparne brojeve te na „9“ koristi se u većoj mjeri kod proizvoda iz nižih cjenovnih kategorija jer pri odlučivanju o manje skupim proizvodima ne posvećujemo mnogo vremena i truda. Kod nas je taj trend proširen na sve kategorije proizvoda bez obzira na cijenu. Često se koriste „referentne“ cijene kada se na cijeni prekriži stara cijena i istakne nova snižena. U medijima smo vidjeli brojne zloupotrebe ovog načina označavanja gdje trgovci računaju na to da potrošač neće obratiti pozornost. S obzirom na to da smo u okolnostima kada se broji svaka kuna, tu su se trgovci malo preračunali. Točno se zna koja je granica razlike u cijeni koja čini razliku između značajne i neznačajne promjene."
Ostatak članka pročitajte na Pametnoj kuni.
O povoljnoj kupnji, robnim markama i sličnim temama doznajte više u specijalu "Moja najpovoljnija kupnja", samo na Pametnoj kuni.
tipično hrvatski, kako spiskati. Zašto ne savjetujete kako zaraditi i uštediti?