hrvatska je stala

Radimir Čačić nije uspio. Stali radovi vrijedni 1,4 milijardi kuna!

'31.03.2011., Ploce - Dionica ceste od Karamatica prema Plocama prije odmorista. Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL'
Foto: 'Ivo Cagalj/PIXSELL'
1/4
15.11.2012.
u 09:09

Etiketa “Radovi u zastoju” stoji ispred mnogih projekata javnih poduzeća

Gospodarstvo hibernira, a investicije javnih poduzeća su podbacile. Štoviše, na mnogim projektima koje je Ministarstvo gospodarstva početkom godine proglasilo prioritetnima prišivena je etiketa “Radovi u zastoju!”. Ukupna vrijednost projekata u zastoju iznosi 1,4 milijardi kuna!

Obmanjivao javnost

I to ne tvrdimo (samo) mi, nego Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija (CEI) – institucija koja je osnovana radi praćenja realizacije investicija, ali i pomoći u svladavanju problema. Očito je da od CEI-ja velike koristi nisu imali HAC, HEP ili Hrvatske ceste. U novom izvještaju Centra oznaka “Radovi u zastoju” stoji pored projekta gradnje mnogih dionica autocesta, početku gradnje mosta na Savi na trasi autoceste Beli Manastir – Osijek – Svilaj – Ploče, osječke obilaznice...

U svemu tome ima i doze ironije. Naime, ovaj porazni izvještaj CEI je objavio samo dan prije nego što je sud u Mađarskoj na bezuvjetnu zatvorsku kaznu osudio prvog potpredsjednika Vlade i ministra gospodarstva Radimira Čačića, čovjeka koji je ali baš doslovno inzistirao na osnivanju tog centra.

Kako će se Radimir Čačić povući iz Banskih dvora, izvještaj CEI-ja, sasvim neplanirano, možemo smatrati i ministarskom ostavštinom Radimira Čačića. A rezultati su porazni.

Iako nas je ministar gospodarstva prije mjesec dana izvijestio da je osam javnih poduzeća (HEP, Janaf, Plinacro, HAC, HC, HŽ, Vode i Šume) u prvih devet mjeseci investiralo 710 milijuna eura, a da će ta brojka do kraja godine iznositi 1,32 milijarde eura – što je samo 20 posto manje od ionako preambicioznog plana s početka godine – Čačić nam je “zaboravio” reći da su mnogi od prioritetnih projekata u zastoju ili su potpuno stali. A nije nam rekao ni to da je sudbina mnogih od započetih ili planiranih radova krajnje neizvjesna.

Radovi su u zastoju čak i na pojedinačno najvrednijem projektu (50 milijuna eura) u ovoj godini – na dionici autoceste A5 između Belog Manastira i Osijeka. Hrvatske autoceste imaju problema i na drugim dionicama. Tako im zbog sloma Konstruktora stoje radovi vrijedni 60,6 milijuna eura. Zbog toga će radovi kasniti tko zna koliko dugo, a ugovorene poslove koje nije u stanju odraditi Konstruktor morat će Konstruktorovi partneri. Naravno, budu li mogli, jer su mnoge građevinske tvrtke u velikim teškoćama...

Zbog tvrtke Konstruktor problema imaju i u Hrvatskim cestama. U zastoju su im radovi kod Klisa i Plana (Split).

– Radove će nastaviti Konstruktorovi partneri Hidroelektra i PZC Split. Međutim, tek nakon što se Konstruktor povuče s gradilišta koje ne želi napustiti već godinu dana iako u tom razdoblju nije napravio gotovo ništa. Konstruktor je s tog gradilišta željela izbaciti već i bivša uprava HC-a, ali onda je smijenjena, a Konstruktor je novoj upravi dao lažna obećanja – kaže naš sugovornik iz Hrvatskih cesta. Tvrdi da se i na ovom konkretnom slučaju vidi da je plan ministra gospodarstva unaprijed bio osuđen na propast jer iako je bio svjestan problema Čačić nije napravio ništa da ga riješi. Da je Čačić svojim preambicioznim planom svjesno obmanjivao javnost, naš sugovornik potkrepljuje još jednim primjerom.

– Radovi na dionici kod Velike Gorice stali su zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa i jer smo tijekom radova naišli na arheološko nalazište. Iako smo o problemu pisali i Vladi i ministarstvima, ništa se ne događa. I za ovaj problem se zna već godinu ili dvije tako da Čačić ne može reći da ga je to iznenadilo. Uopće ne znam zašto je tu dionicu uvrstio u plan za 2012. kad je znao da će radovi stajati još dugo, sve dok se ne završe arheološki radovi – kaže naš sugovornik.

Izvođač pokrao partnere

Da cijela stvar bude još smješnija, radovi su stali i u “Čačićevoj” tvrtki. Hrvatskoj elektroprivredi stoje radovi u Dubrovniku vrijedni više od 20 milijuna kuna jer izvođač radova nije platio podizvođače...

Ključne riječi

Komentara 195

CR
CrniP
09:19 15.11.2012.

Kad dođe Karamarko - radovi će početi...

T1
t111
09:20 15.11.2012.

samo sam to cekao, da pocnu jadikovke za jadnim cacicem. svi drugi su nesposobni, bez vizije, samo je cacic svjetlo na kraju tunela.

KA
kajinx
14:20 15.11.2012.

Eto, znao sam da će Hrvatska propasti bez Čačića.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije