JGL Grupa

Raste prodaja svih ključnih brendova, a taj se trend očekuje i 2019.

Direktor JGL-a Ivo Usmiani
Foto: Nel Pavletić/ PIXSELL
30.11.2018.
u 12:44

U 2018. počeli prodaju na 17 novih tržišta, lansirali 28 novih proizvoda i 12 vlastitih projekata

Nakon problema s tečajem rublja koji je Jadran galenskom laboratoriju iz Rijeke (JGL) zagorčao život prethodne dvije godine povećavši im troškove i smanjivši dobit, ovu godinu planiraju završiti s 20 posto većom dobiti od prošlogodišnje.

Tržišne su udjele zadržali, ponegdje i značajno povećali, a bilježe i snažan rast EBITDA i smanjenja zaduženosti iz vlastite likvidnosti. Nastavak pozitivnog trenda očekuju i u 2019.

– Glavni pokretači su tržišta Rusije, Hrvatske i Ukrajine, a rastu svi naši ključni brendovi. Što se tiče vanjskih utjecaja, na našem najznačajnijem izvoznom tržištu, onom ruskom, vidimo dva trenda koji su međusobno u sukobu. S jedne strane, vidimo trend rasta cijene nafte koji će se nastaviti i sljedeće godine. S druge strane to je volatilnost rublje koja je primarno prouzročena globalnim, političko-ekonomskim događajima. Rješenje toga sukoba bit će izuzetno značajno za JGL a s obzirom na to da se u Rusiji naš biznis kreće na razini od oko 300 milijuna kuna godišnje – rekla je Marina Pulišić, članica uprave JGL-a.

JGL Grupa je u prvih šest mjeseci 2018. realizirala 349,3 milijuna kuna prihoda iz poslovnih aktivnosti, od čega 269,3 milijuna kuna dolazi iz osnovne djelatnosti, farmaceutskog poslovanja. Prodaja u prvih deset mjeseci zabilježila je 515 milijuna kuna kad je riječ o farma-biznisu, što je 20 posto rasta u odnosu na 2017.

Usprkos stalnim pritiscima na cijene lijekova na recept, na hrvatskom tržištu, JGL je rastom bržim od tržišta u bezreceptnom segmentu (OTC lijekovi i dodaci prehrani) osigurao rast ukupnog poslovanja. U prvih šest mjeseci 2018. posredstvom partnera kroz modele business to business ugovorne proizvodnje i licenciranja započela prodaja na 17 novih tržišta, u istom periodu lansirano je 28 novih proizvoda, a 12 projekata realizirano je u vlastitom razvoju.
JGL-ov najjači adut i prvi brend u Rusiji, Kazahstanu i Ukrajini, svjetski je priznati Aqua Maris, koji se prodaje u 12 varijanti. Ove će godine biti prodano 155 milijuna primjeraka, a sljedeće će godine obilježiti 20 godina postojanja.

Proizvodi JGL-a prisutni su na 24 tržišta, bilo izravno prodajući svoje proizvode ili u partnerstvu, a trend kojeg u JGL-u uvelike primjenjuju u suradnji s proizvođačima ambalaže je izbacivanje konzervansa. Plan je lansirati Aqua Maris Hypertonic morsku vodu na sva tržišta na kojima posluju u tzv. modelu business to business.

U regiji jugoistočne Europe stopa rasta bolesti suhog oka je u zamahu i tržište raste dvostruko više od globalnoga (13,7%). JGL je ondje 2013., lansirao Vizol S umjetne suze te je ubrzo preuzeo liderstvo od većih igrača. U pet godina prodano je 1,45 milijuna komada Vizol S umjetnih suza. OTC lijek Viset od studenog je dostupan na hrvatskom tržištu, a po završetku registracijskih postupaka, prodaja je planirana na ostalim JGL tržištima u regiji – BiH, Srbiji, Makedoniji, Sloveniji kao i tržištima regije CIS.

VIDEO: Sanja Žuljević otkriva kako gubiti kilograme dok spavate

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije