PROMO

Reagiranje na priopćenje tvrtke RWE energija

dalekovod,struja
Davor Javorovic/PIXSELL
PR
Autor
PR članak
20.11.2014.
u 09:43

Dana 12. studenoga 2014. u medijima je objavljen tekst priopćenja tvrtke RWE Energija.

U interesu vjerodostojnog informiranja kupaca i ukupne hrvatske javnosti tražimo objavu reagiranja Hrvatske elektroprivrede na priopćenje tvrtke RWE Energija. Smatramo kako je objavom niza neistina i pogrešnih interpretacija nanesena šteta ugledu Hrvatske elektroprivrede, ali jednako tako i građanima Republike Hrvatske koji su priopćenjem tvrtke RWE Energija dovedeni u zabludu u pogledu ostvarenja svojih prava kao kupaca električne energije.

U priopćenju se, među ostalim navodi: „…16.819 korisnika nije prebačeno zbog grešaka u sustavu HEP ODS-a dok se 20.222 korisnika vratilo na univerzalnu opskrbu.“

Naglašavamo kako ne postoji pogreška u sustavu HEP-Operatora distribucijskog sustava d.o.o. (dalje: HEP ODS), već određeni broj ugovora ne može biti prihvaćen, zbog nepotpunih i netočnih podataka o kupcima, koje u postupku promjene opskrbljivača dostavljaju opskrbljivači ili ih kupci nisu ažurirali kod promjena vlasništva, nasljeđivanja i slično.

U sustav univerzalne usluge nakon raskida ugovora sa tvrtkom RWE Energija vratio se veliki broj kupaca, ali ne iz razloga koji se navode u priopćenju, već zbog učestale prakse zavaravanja kupaca, obmanjivanja u pogledu ostvarenja ušteda ili pak lažnog predstavljanja. Naime, RWE Energija sa 22% raskida ugovora ima apsolutno najvišu stopu raskida ugovora od svih drugih opskrbljivača na tržištu.

Nikako ne možemo prihvatiti paušalne ocjene i prikaze kojima nije naveden izvor podataka, pogotovo kada se time u zabludu, u cilju ostvarivanja profita po svaku cijenu, dovode građani. Uspješnost provedbe postupka promjene opskrbljivača u Republici Hrvatskoj u usporedbi s drugim zemljama EU na visokoj je razini.

Evidentno je da opskrbljivači koji koriste akvizitere, odnosno sklapaju ugovore o opskrbi električnom energijom na terenu, imaju znatno višu stopu raskida ugovora, zbog čega se HEP ODS zalaže za zabranu takvog postupanja, o čemu smo se očitovali i Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji (dalje: HERA).

Jednako tako, podaci koji se navode u priopćenju tvrtke RWE Energija o broju povrata kupaca na univerzalnu uslugu nisu vjerodostojni, budući da je iste moguće usporediti tek po isteku zaključenih ugovora (ugovori se u pravilu sklapaju na rok od dvije do tri godine).

Važno je istaknuti kako HEP ODS ne donosi podzakonske propise, odnosno da je za propisivanje procedure promjene opskrbljivača nadležna HERA. Također ističemo da se procedura promjene opskrbljivača odvija po istim pravilima prema svim opskrbljivačima na tržištu električne energije. Time su svi opskrbljivači u ravnopravnom položaju.

HEP ODS svojim proaktivnim pristupom od samog početka liberalizacije tržišta čini sve da omogući razvoj tržišta potičući donošenje podzakonskih propisa kojima se uređuju procedure za promjenu opskrbljivača.

Također smo u više navrata upozoravali na kršenja prava kupaca i zavaravajuće manipulativne prakse u kojima je dosada prednjačila upravo tvrtka RWE Energija. Posebno želimo istaknuti činjenicu da se i nakon predstavki koje smo o neprihvatljivoj poslovnoj praksi uputili HERA-i i Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja, takva praksa nastavila, kao i zavaravanje cjelokupne javnosti ovakvim objedama na račun HEP ODS-a.

Želite prijaviti greške?