Neki će reći da kasnimo, a ja – da stižemo u pravo vrijeme – objašnjava predsjednik poslovne jedinice Coca-Cole za središnju i istočnu Europu Nikos Koumettis najnoviji poslovni potez svoje kompanije na europskom tržištu, koji je predstavljen u Milanu.
Sukladno zdravim trendovima, koji osvajaju Europu, i u Coca-Coli su, naime, odlučili uzeti dio tog rastućeg kolača te lansirali brend biljnih napitaka iz soje, riže, badema, zobi i kokosa, s i bez voćnih sokova, s dodatkom vitamina i minerala, sa stevijom, bez dodanih šećera... koji će se zvati AdeZ.
Bez laktoze i gmo-free
Riječ je o brendu koji je donedavno bio u Unileverovom portfelju i jedan od najprodavanijih u Latinskoj Americi, poglavito u Argentini, Brazilu i Meksiku gdje je najpopularnija bila njegova voćna inačica s bazom od soje. Prepoznavši njegov globalni potencijal, iz Coca-Cole su ga platili vrtoglavih 575 milijuna dolara, proširili portfelj i osuvremenili ambalažu koja u sastavu ima najmanje 30% šećerne trske i u potpunosti je biorazgradiva, no završnu će riječ imati Europljani – iz 18 zemalja, među kojima je i Hrvatska.
Koumettis kaže kako su ušli u kategoriju za koju očekuju da će se prodaja udvostručiti svake tri godine, a Coca-Coli bi, očekuje se, trebala donijeti oko 3 milijarde eura prihoda u narednih pet godina, što najbolje govori o ozbiljnosti biznisa u kojega su ušli. Iako ga reklamiraju da je i veganski, bez laktoze, gmo-free, ciljaju zapravo na puno širi krug ljudi čije prehrambene navike danas diktiraju potpuno nove proizvode na biljnoj bazi u kojima je počela utrka za konkurentsku prednost. Već sad je teško reći što je sok, što napitak. Juicevi prelaze u mliječne napitke, smoothieji u juhe..., nabraja Zoran Bogdanović, CEO Coca-Cole HBC AG, pa se inovira više nego ikad. Koumettis dodaje kako računaju da će im najveća konkurencija biti Alpro te Danone, a kako ta kategorija trenutačno drži 3-4% tržišnog udjela, još je puno prilika za sve i bit će zanimljivo pratiti tko će osvojiti najviše potrošača.
Kvaliteta i dobar okus
– Računamo da ćemo mi biti broj jedan ili dva – kaže Koumettis, koji puno očekuje i od hrvatskog tržišta gdje, kako tvrdi, rade dobar i ozbiljan posao. Danas je u Dubrovniku gdje je jako zadovoljan i prodajom u HoReCa kanalu. Jedino što imaju teškoća s Agrokorom.
Walter Susini, stariji potpredsjednik za marketing Coca-Cola kompanije za Europu, srednji Istok i Afriku, kaže kako Coca-Cola nije kompanija koja eksperimentira nego u svaku kategoriju ulazi smišljeno i puno investira pa se već sada gledaju i neke druge zdrave kategorije poput smoothieja i slično koje će potrošačima dati mogućnost izbora, imati najbolju cijenu...
– Za dobar brend najpotrebniji su kvaliteta i dobar okus te njegova stalna prisutnost na tržištu, umjesto da se malo gasi, malo rebrendira ili ponovno rađa. Stoga nikada nećemo odustati od originalne Coca-Cole, koja je naše nasljeđe, ali ćemo potrošačima dati još 10 novih vrsta bude li trebalo. Iako ne odustaje od recepture za originalnu Coca-Colu, kompanija je zadnjih 10 godina u EU smanjila šećere u svojim napitcima u prosjeku za 11%, a do 2020. planira još 10%.
Ja ću nastaviti piti orginal Colu i uživati, i onako ćemo svi na onaj svijet.....