Tipičan je poslodavac prije sklon gušenju nego poticanju kreativnosti. Zavist naspram onog tko možda ima boljih ideja i strah od gubitka vodećeg položaja u poduzeću navode mnoge menadžere da ignoriraju, sputavaju ili zlostavljaju inovativne zaposlenike, piše Poslovni dnevnik.
Iako je inovacija ključna za rast i napredak poduzeća (i cijele industrije), mnogi je menadžeri veličaju i promiču samo deklarativno, dok je u praksi nastoje sasjeći u korijenu.
Poslovni dnevnik nabraja kakvim se sve mjerama služe da bi ostvarili svoju sebičnu i štetnu nakanu.
1. Sumnjičavost prema svakoj novoj zamisli koja dolazi od nekog niže rangiranog.
2. Podsjećanje na negativne primjere iz prošlosti.
3. Povećanje radnog opterećenja osoblja.
4. Ukidanje nagrada za premašivanje radne norme ili plana te inzistiranje na predvidljivosti i doslovnom poštivanju procedura.
5. Poticanje natjecateljskog duha. Organiziranje redovnih sastanaka na kojima će zaposleni jedni drugima javno kritizirati i osporavati ideje.
6. Javno ponižavanje svakoga tko napravi pogrešku djelovanjem na svoju ruku.
7. Razmatranje planova u uskom krugu pouzdanih kolega, jednako nesklonih inovaciji.
Što bi šefovi zapravo trebali raditi, pročitajte ovdje: Tipičan poslodavac prije će ugušiti nego potaknuti kreativnost