Kroz cijeli naš privatni i poslovni život izloženi smo različitim rizicima. Od zdravstvenih i imovinskih, preko nesretnih slučajeva, pa sve do rizika za poslovanje. Ako ne znamo na koji se način od tih rizika možemo osigurati i financijski zaštititi, u slučaju da se neki od njih ostvare, možemo se naći u ozbiljnim životnim ili poslovnim problemima.
S obzirom na još uvijek nedovoljnu razinu financijske pismenosti u Hrvatskoj koja obuhvaća aspekt znanja i pitanje osobne odgovornosti, od iznimne je važnosti podignuti svijest građana o nužnosti ulaganja u osiguranje, stoga je u organizaciji Hrvatskog ureda za osiguranje održana video emisija SIGURNIJE SUTRA na Večernji TV-u u sklopu koje su renomirani stručnjaci i osobe iz javnog života progovorili o svijetu osiguranja.
Važnost osiguranja veća nego ikad
Na samom početku emisije, voditeljica Iva Šulentić osvrnula se na rezultate nedavno provedenog istraživanja agencije IPSOS PULS o osiguranju prema kojem 61% građana u Hrvatskoj uznemirava što će biti s njihovom obitelji ukoliko im se nešto dogodi, njih 89% strahuje od neizvjesnih događaja poput potencijalnih nesreća, potresa, poplava, bolesti i svih troškova koji iz toga mogu proizaći, a čak 60% smatra da im osiguranje može pomoći zaštititi budućnost obitelji i djece.
Uslijedila je rasprava na temu uloge osiguranja s voditeljicom pravnih poslova i projekata Hrvatskog ureda za osiguranje Nives Grgurić koja je gledateljima pojasnila da osiguranje na sebe preuzima sve rizike i opasnosti kojima smo izloženi tijekom života te nam u slučaju nesretnog događaja koji je osiguran isplaćuje naknadu štete i omogućuje normalizaciju života. Istaknula je kako smo proteklih godina svjedoci brojnih nepogoda koje su zadesile Hrvatsku, od požara i poplava do potresa, što nam je potvrdilo da je važnost osiguranja danas veća nego ikad. Osim osiguranja imovine koje nam može pomoći u ovakvim nepredviđenim situacijama, kao najvažnije vrste osiguranja izdvojila je obavezno automobilsko i kasko osiguranje, životno osiguranje te dobrovoljno zdravstveno osiguranje koje obuhvaća dopunsko i dodatno zdravstveno osiguranje.
Rast želje i potrebe za osiguranjem
Pogled na temu sa sociološkog aspekta pružila je profesorica Jasminka Lažnjak s Odsjeka za sociologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu koja je naglasila rast institucije životnog osiguranja paralelno s rastućom urbanizacijom i individualizacijom u kojoj se povećava i osobna odgovornost te potreba da se ekonomski osiguramo. Profesorica Lažnjak istaknula je važnost edukacije i podizanja razine financijske pismenosti, posebice među mladima, kako bi se podignula razina svijesti o benefitima koje donosi osiguranje, dok se profesor Jakša Krišto s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu osvrnuo na istraživanje IPSOS PULSA o tome kako građani percipiraju ulogu osiguranja te rezultate ocijenio perspektivnima. Naime, postoji svijest o riziku te želja i potreba za osiguranjem, o kojem potrošači žele znati više jer često nemaju predodžbu o pravoj cijeni osiguranja, pojašnjava profesor Krišto, zbog čega je važno da se osiguratelji približe potrošačima kroz bolje informiranje, što danas i rade. Procjenjuje da se krećemo prema većem stupnju razvijenosti zbog čega možemo očekivati i veću zastupljenost osiguranja koja u razvijenim zemljama na sebe preuzimaju te saniraju sve rizike i opasnosti.
U emisiji je sudjelovala i TV voditeljica Ana Radišić koja je s gledateljima podijelila svoja osobna iskustva koja su iznimno pozitivna, budući da se od malih nogu susrela s brojnim situacijama u kojima je osiguranje odigralo veliku ulogu, od naknade štete u slučaju sportskih ozljeda, preko police životnog osiguranja koju su ona i brat dobili na poklon od roditelja za 18. rođendan kao ulog za budućnost, do automobilskog osiguranja uz koje je vrlo lako nadoknadila štetu kada je sudjelovala u prometnoj nesreći.
Ključna uloga financijskog opismenjavanja
Mišljenje mladih o ovoj temi doznali smo u sklopu video priloga u kojem su svoj pogled na ulogu osiguranja dali studenti ekonomskog, filozofskog i prirodoslovno-matematičkog fakulteta, potvrđujući pozitivnu percepciju osiguranja te svijest da će sami sebi morati priskrbiti i osigurati standard u mirovini. A što na području financijske pismenosti radi Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga mogli smo čuti od predsjednika Upravnog vijeća HANFA-e Ante Žigmana koji je naglasio važnost financijskog opismenjavanja mladih već od osnovne škole, kao i konkretnih primjera koji će potaknuti građane da krenu aktivno razmišljati o korištenju proizvoda osiguranja koji im dugoročno donose velike benefite. Na kraju su gledatelji imali priliku pogledati zabavno-edukativni video o pet ključnih vrsta osiguranja kojem je cilj podizanje svijesti o važnosti financijske pismenosti mladih.
Video emisija SIGURNIJE SUTRA dio je informativno-edukativnog projekta financijske pismenosti na području osiguranja u organizaciji društava za osiguranje i Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) koji već niz godina provode aktivnosti s ciljem afirmacije i popularizacije financijske pismenosti građana, a posebice mladih. Ovaj zajednički projekt osiguratelja podupire i Udruženje osiguravatelja Hrvatske gospodarske komore. Više informacija o projektu i dostupnim osiguranjima možete pronaći na www.huo.hr, www.sigurnijesutra.huo.hr, a emisiju SIGURNIJE SUTRA pogledati na vecernji.hr, Youtube kanalu Večernjeg lista i Facebook profilu Večernjeg lista.
Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim uredom za osiguranje.