Dok Hrvatska ovih dana Bruxellesu prvi put podnosi tzv. nulti izvještaj o provedbi restrukturiranja brodogradilišta, a privatizacijski su ugovori još u fazi pripremanja, ispražnjene knjige narudžbi posljednjih tjedana ipak su se počele ponešto popunjavati. I to bez državne pomoći, što je dosad bio standard u ugovaranju brodova.
Prema dostupnim podacima, Brodosplit, koji je isporukom posljednjeg broda u proljeće ostao bez novih poslova, uz brodove za Jadroplov, uspio je dogovoriti i posao s nizozemskim naručiteljem, brodarskom tvrtkom Jambo Shipping. Splitski škver ima ugovorenu gradnju jednog broda za Jadroplov za rasute terete koji bi trebao biti isporučen u proljeće iduće godine, uz mogućnost gradnje još jednog broda, ukupno dakle dva.
I riječki 3. maj novim je ugovorima uspio poboljšati popunjenost kapaciteta. Ove je godine već isporučio tri broda, a u knjizi narudžbi ima sklopljenih ukupno devet narudžbi. U ovoj i idućoj godini od toga bi ukupno isporučio po četiri broda, a jedan ostaje za isporuku u 2013. godini. Brodotrogir upravo završava drugi brod koji će isporučiti u ovoj godini.
Pulski Uljanik tradicionalno je dobro popunjenih stranica u knjizi narudžbi. Ukupno ima ugovorenu gradnju devet brodova, ove godine isporučit će dva broda, iduće godine čak četiri, a u 2013. tri broda.
Brodogradilište u Kraljevici je nakon isporuke broda za tvrtku Propela u vlasništvu Zepter grupe ostalo na još jednom brodu, tankeru za nizozemskoga kupca, koji će dovršiti ove godine. Ostaje im još jedna narudžba koju treba realizirati u idućoj godini.
Prema službenim podacima, u knjizi narudžbi, uz 24 broda za ovu i sljedeće dvije godine, idućih tjedana upisat će se ukupno novih osam brodova.
..ma Monfalcone sa 4000-zaposlenih proizvodi i do 15-brodova, Podmornica, Kruzera..na godinu,sa najmodernijom Tehnologijom i sve Automatizirano, ...daleko smo mi od njih !