POSAO I ŽIVOTNI PRIORITETI

Slobodno vrijeme važnije od novca

27.06.2009.
u 10:27

Danas vrijeme postaje najveći luksuz, jer ga nemamo dovoljno. Prema istraživanju agencije za poslovno savjetovanje Kurt Salmon Associates iz New Yorka, 60 posto ispitanika odgovorilo je da imaju sve manje slobodnog vremena, a 44 posto priznalo je da bi se radije odlučili za više slobodnog vremena nego za novac.

Usluge štede vrijeme
Današnji tempo života – preopterećenost poslovnim obvezama, stalno usklađivanje sa svakodnevnim promjenama i primoranost da u svakoj minuti donosimo važne odluke – tjera nas da preostalo slobodno vrijeme, kojeg je sve manje, provedemo što kvalitetnije. Novac koji zaradimo u stalnoj utrci na tržištu, trošimo na osmišljavanje kvalitetnog vremena koje ćemo provesti s obitelji i prijateljima. Upravo iz tog razloga, usluge postaju važnije od samih proizvoda.

Istraživanje koje je proveo Britt Beemer, osnivač agencije America’s Research Group, govori da su Amerikanci svoju potrošnju usmjerili s proizvoda na usluge koje unapređuju i uljepšavaju život, poput bavljenja sportom, kozmetičkih usluga ili putovanja. Stručnjaci predviđaju da će potrošači koristiti usluge koje štede vrijeme, kao što su financijski i porezni savjeti, individualni treninzi i obuke, pomoć u kućanstvu, briga za kućne ljubimce, poput šetanja pasa, organizacija zabava i domjenaka, ali i sve ostalo što se dovodi u vezu sa slobodnim vremenom; restorani, kina, kazališta, rekreativni centri, bazeni i slično.

Proizvodi: brzi, zabavni i lijepi
S ovim trendom doći će i do još veće popularizacije interneta, jer olakšava potragu za informacijama, štedi vrijeme, a istodobno zabavlja. Marc Gobé u knjizi Emotional Branding navodi da će se usluge u budućnosti jednostavnije i brže prilagođavati potrebama novih generacija za kvalitetnim korištenjem slobodnog vremena.

Te promjene značajno će utjecati na druge, tradicionalnije kategorije proizvoda koje će zahtijevati inovacije. Na primjer, u slučaju proizvoda široke potrošnje i kućanskih aparata inovacije će biti ključni faktor rasta. Očekujemo da će navedeni proizvodi štedjeti vrijeme, imati zabavnu komponentu te izuzetnu estetsku privlačnost.

Prehrambeni proizvodi već se prilagođavaju novim potrebama potrošača: u prodaji su vrećice za pripremu hladnog čaja koje se za samo pet minuta otope u hladnoj vodi, postoje juhice koje su gotove u minuti kada sadržaj vrećice zalijete s dva decilitra vruće vode, pudinzi koje možemo pripremiti u omiljenoj šalici tijekom radnog vremena i ostale inovacije koje olakšavaju život. Navedene promjene utjecat će na razvoj novih proizvoda i usluga, a samim tim određena poduzeća i djelatnosti postat će zanimljiviji potencijalnim posloprimcima.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije