Je li državni proračun predložen za 2015. održiv?
Sastavljen je u izazovnim gospodarskim okolnostima kad je teško predvidjeti kretanje prihoda zbog poreznih promjena. Rizici se kriju i u podcijenjenim rashodima za kamate, plaće, neplaćene obveze u zdravstvu za 2014. te rashodima za mirovine u slučaju potrebe za indeksacijom. Deficit će biti veći jer nije iskazan po ESA 2010 metodologiji pa ne uključuje HAC, HŽ infrastrukturu...
Europska monetarna unija u 3. kvartalu bilježi rast. Može li se to preliti i na nas?
Prelijevanje rasta na Hrvatsku traži malo više vremena, tj. rast bi trebao biti veći i dulje trajati. Ali podaci za EMU ipak su ohrabrujući jer kvartalni rast iznad jedan posto nije zabilježen u EU gotovo osam godina.
Ako se rast ipak prelije, hoće li to značiti odgodu rezova?
Budući da je 2015. izborna godina, ne treba očekivati preokrete u vođenju ekonomske politike. U ovoj situaciji može pomoći samo inozemna potražnja i maksimalno povlačenje novca iz fondova EU koji ne traže bolne rezove.
>>Lovrinčević: To je kvazi-proračun, ide se u nova zaduženja pa u rebalans