U Srbiji postoji otvoreni strah od potencijalnog Agrokorova preuzimanja Mercatora, koji pokriva gotovo 20 posto srpskog maloprodajnog tržišta, piše Poslovni dnevnik.
Naime, procjenjuje se da bi se tom akvizicijom smanjila konkurentnost na maloprodajnom tržištu, što bi moglo dovesti do rasta cijena za koje se i sada smatra da su previsoke u odnosu na zemlje okruženja i na platnu sposobnost stanovništva.
Spajanjem Mercatora i Idee novi trgovački lanac pokrivao bi oko 35 posto maloprodajnog tržišta. Kupnjom Mercatora, Agrokor, koji je vlasnik srpskog trgovačkog lanca Idea, s belgijskom bi kućom Delhaize, koja je od Delte Miroslava Miškovića kupila maloprodajni lanac Maxi, pokrivao 67 posto srpskog maloprodajnog tržišta. Time bi, prema ocjeni društava za zaštitu potrošača, nastala realna opasnost da dva glavna igrača mogu diktirali uvjete prodaje, što bi išlo u njihovu korist, a na štetu građana. Zašto u Srbiji strahuju od Todorića, doznajte ovdje.
Baš to i je plan Todorića odnosno sinergijom bi se došlo do poluucjenjivačke pozicije prema multinacionalkama jer bi nastao jedan od TOP 5 maloprodajnih lanaca na Starom Kontinentu. A onda nije teško pretpostaviti koje bi rabate dobivao... I da bi se kupovina Mercator-a pozlatila u godinama koje dolaze odnosno rabat velikih multinacionalnih kompanija bi im donio takvu pozicionu prednost pred konkurencijom i još povratio dio iznosa za kupovinu dionica Mercatora - da je to poslovni potez zlata vrijedan. Osim toga, Mercator ima daleko bolji image u BiH i Srbiji nego KOnzum odnosno tamošnji Agrokor priručni brandovi poput Idea - zbog recentnih pol. zbivanja. Strah u Srbiji je opravdan - ali proizlazi iz formata novostvorenog maloprodajnog diva. No, to su tek na vrbi svirala jer politički amen za kupiti Mercator će i dalje biti kost u grlu Todorića - ne šmekaju ga baš ni lijeva niti desna pol. klika u Sloveniji. Ki bi da bi...