Paul Merdzo

U većim gradovima idemo i u biznis s hotelima

19.03.2018.
u 22:13

Centri Cvjetno, Kaptol i Branimir te City Colosseum stajali su više od 100 milijuna eura, a u njih se ulaže još 20 milijuna

S četiri najnovije akvizicije, centrima Cvjetni, Kaptol i Branimir u Zagrebu te City Colosseumom u Slavonskom Brodu, austrijska Supernova grupa povećala je broj kvadrata u Hrvatskoj na vrtoglavih 260.000 četvornih metara i dodatno ojačala poziciju vodeće tvrtke po broju trgovačkih centara u vlasništvu. Isplati li se u Hrvatskoj kupnja trgovačkih nekretnina, ostaju li samo u tom biznisu, kakvi su dalji planovi grupacije..., razgovaramo s Paulom Merdzom, direktorom Supernova projekata za Hrvatsku.

Može li se reći da je sad idealno vrijeme za kupnju i gradnju novih trgovačkih centara u Hrvatskoj?

Supernova je još 2006. počela s razvijanjem trgovačkih i specijaliziranih trgovačkih centara u Hrvatskoj. Prvo otvorenje je bio projekt u Slavonskom Brodu 2009., a nakon toga su brzo slijedili i centri u Varaždinu, Karlovcu, Sisku, Šibeniku i Zadru. Zagreb je bio poprilično zasićen s trgovačkim centrima klasičnog tipa i naša je strategija bila ući u pravo vrijeme s drugačijim konceptom, a to je one-stop-shop koncept praktičnog retail parka i trgovačkog centra. Supernova u Buzinu je pozicionirana kao drugačije shopping iskustvo gdje bez stresa i s direktnim pristupom trgovinama s parkinga imate mogućnost obaviti kupovinu puno jednostavnije i praktičnije. Mi smo takav koncept prvi ponudili u Hrvatskoj i pokazao se vrlo dobrim. Posljednjih godina pojavila se mogućnost kupnje već dobro uhodanih objekata u Zagrebu pa smo krajem 2016. kupili Garden Mall, a početkom 2017. i Centar Cvjetni.

Kupili ste i Branimir centar. Kakvi su planovi, s obzirom na to da se aktualni koncepti i Branimir i Centra Cvjetni nisu pokazali profitabilnima?

Oba se objekta ističu velikim potencijalom što se tiče lokacije i dobre prometne povezanosti te velikih podzemnih garaža. U sljedećim ćemo ih mjesecima učiniti autentičnim i drugačijim mjestima okupljanja, da se kupci osjećaju posebno uz optimalan miks zabavnog programa, gastronomske ponude i trgovina na malo. Centar Cvjetni slijedit će strategiju tzv. high-end lokacije u pješačkoj zoni.

Branimir Centru dići ćete rejting i s Canopy by Hiltonom.

Zagreb će biti drugi grad u Europi u kojem će poslovati Canopy by Hilton, dosad nepostojeći koncept hotela najviše kategorije u Hrvatskoj. Moderan lifestyle hotel vrhunskog dizajna nudi kompletno drugačije iskustvo i siguran sam da će postati jako atraktivno turističko odredište. a ne smije se zaboraviti ni da je kino CineStar u Branimir Centru još najposjećenije kino u Hrvatskoj. Oko ova dva jaka partnera želimo etablirati atraktivnu gastronomsku ponudu i mogućnost kupovine, a donosimo i novi koncept fitness studija, uredskih prostora s posebnom recepcijom...

Kakve promjene slijede u Kaptol Centru i City Colosseumu?

U Centru Kaptol provest ćemo kompletan re-start, koji će voditi računa o povijesnim i građevinskim posebnostima objekta. Želimo ga revitalizirati da bude jedno drugačije mjesto okupljanja, jedinstvenog doživljaja i iskustva bilo da je riječ o hrani, o pažljivo biranom cappuccinu, o posebnom kino-doživljaju... Colosseumu kojega smo nedavno preuzeli dat ćemo novu vrijednost, dodatno ga obogatiti i proširiti gastronomsku ponudu te dovesti i nove brendove koji u ovoj regiji još nisu prisutni.

U kojoj je fazi proširenje Supernove Zadar?

Svečano otvorenje proširenog dijela u koji je investirano oko 220 milijuna kuna bit će 22. ožujka. Naši rezultati u Zadru uistinu su izvrsni, a i naši partneri (zakupci) su vrlo zadovoljni. Supernova Zadar isprofilirao se kao regionalni lider koji nudi kompletan doživljaj za cijelu obitelj. Posebno smo se fokusirali na segment koji inače nedostaje u ovom dijelu Dalmacije, a to je nova gastro oaza u obliku 600 m² food courta, velika dječja igraonica te preko 40 novih brendova od kojih će mnogi imati premijeru u Zadru i okolici.

Koliko su vas stajale četiri posljednje akvizicije?

Smijem samo reći da njihova ukupna cijena prelazi 100 milijuna eura, a u skoro ćemo vrijeme u njih investirati dodatnih 20 milijuna eura. Trenutno imamo 14 operativnih trgovačkih i specijaliziranih trgovačkih centara u Hrvatskoj, a sljedeće godine tu bi trebala biti i Požega. U Hrvatsku smo dosad uložili oko 400 milijuna eura, a nakon okončanja predstojećih investicija prihodi od zakupa će se kretati oko 40 milijuna eura godišnje.

Kakvi su dalji planovi za Hrvatsku?

Na području maloprodajnih nekretnina želimo rasti dalje – dijelom selektivnim razvojem novih projekata, a dijelom strateškim kupovinama. No imamo i velike ambicije po pitanju mješovito korištenih nekretnina i hotela te je Centar Branimir s hotelom i uredima prvi korak u tom smjeru. S obzirom na pozitivne efekte turizma, želimo razvijati hotele u većim hrvatskim gradovima. •

Je li hrvatsko tržište zasićeno trgovačkim centrima?

Zasićeno je, pogotovo u velikim gradovima, no mi vidimo priliku i u malim gradovima poput Požege, gdje iduće godine otvaramo retail park s izvrsnim brendovima. Razmišljamo i o Dubrovniku. Načelno smo vrlo zadovoljni poslovanjem u RH. Od konkurencije se razlikujemo i po tome što imamo sve potrebne kompetencije za razvoj nekog projekta nekretnina pod istim krovom, a ojačani smo i sestrinskim društvom m2 Centermanagement za management poslovnih nekretnina.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije