Internet predstavlja puno veću prijetnju televiziji nego novinama i teza o propasti novina notorna je glupost – rekao je izdavački direktor i urednik svih izdanja Styrije za Hrvatsku Boris Trupčević na okruglom stolu “Kada će novine.com kupiti novine” na Weekend media festivalu u Rovinju.
Trupčević je argumentirao kako će internet ugroziti televiziju jer će korisnici za pet godina moći birati gdje, što i kada žele gledati na zaslonu svojega računala.
Industrija straha
Pozivanje na dramatičan pad naklade tiskovina, osobito u SAD-u, kao argument da će internetski portali progutati novine, većina panelista smatra potpuno promašenim.
– Novine.com nikada neće kupiti novine. Mjesecima pratim industriju straha gdje se govori o propasti novina i izdavači trebaju već jednom stati na kraj toj gluposti. Imamo 1,2 milijuna čitatelja dnevno, što nema niti jedna televizija. Ostvarujemo 250 milijuna kuna godišnjeg prihoda, od čega je od 'onlajna' samo 10 milijuna. Tiskano novinarstvo ima budućnost – istaknuo je Trupčević.
Tomislav Wruss iz Europa Press Holdinga također smatra da će novine preživjeti iako će ove godine u svijetu nestati 10 posto posebnih izdanja ili cijelih novina.
– Novine u SAD-u rasturila je njihova komotna pozicija jer su 150 godina bili tvornica novca i nitko im nije mogao ništa. Nisu sagledavali svoj proizvod nego su živjeli k'o bubreg u loju - rekao je Trupčević. Wruss je upozorio da su novine preopterećene količinom sadržaja.
- Ja više svoje novine ne čitam. Dosadne su mi – priznao je Wruss, bivši glavni urednik Jutarnjeg lista.
Problem su oglašivači
– Dokazano je da se u jednom broju New York Timesa objavi toliko informacija koliko je jedan čovjek primio u svom cijelom životu u 17. stoljeću. Toliko sadržaja stvara frustracije kod ljudi – istaknuo je Trupčević.
Panelisti su se složili da preveliki dio oglasnog kolača, gotovo 60 posto, odlazi televizijama, dok je u skandinavskim zemljama televizija tek na trećem mjestu u oglašavanju, iza novina i web-izdanja.
- Jutarnji.hr ostvaruje 7 posto prihoda u odnosu na tiskano izdanje i ne pokriva svoje troškove – rekao je Wruss. Ozren Kanceljak upozorio je da će od 1. siječnja 2011. kada krene digitalna televizija na 10 kanala, novine doživjeti još jedan težak udarac, jer će dostupnost besplatnih informacija biti daleko veća. Trupčević smatra da su novine i news portali dvije različite platforme.
– I Večernji.hr i Jutarnji.hr napokon su shvatili da se lopatom ne smije trpati sadržaj s novine na portal. Novine će postati dnevni magazini, a ne samo proizvođači dnevnih vijesti – zaključio je Trupčević.
Tiskani mediji neće propasti, internet je veća prijetnja TV-u nego novinama
Boris Trupčević argumentirao je kako će internet ugroziti televiziju jer će korisnici za pet godina moći birati gdje, što i kada žele gledati na zaslonu svoga računala.
Komentara 1
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Trupčević zvuči kao šef orkestra na Titanicu. Brod tone a on sebe i druge uvjerava da je sve u redu. Isti stav ima i Murdoch, sa izjavom o naplati online sadržaja, premda čitatelje nije briga što on misli ili želi. Ima jedna izreka koja kaže \'Nitko ne može zaustaviti ideju čije vrijeme je došlo\'. Medijska industrija je usred promjene paradigme i ništa te drastične promjene ne može zaustaviti. To je vidljivo i iz financijskih izvještaja domaćih medija. Premda se ovdje spominje prihod, i Jutarnji a i razvikani 24sata su u neto minusu, bez obzira na nakladu. Ako New York Times proizvodi ogromne gubitke i ne vidi izlaz od stečaja, kako misle lokalni igrači opstati. Osim ako trupčević i ostali domaći ne znaju neku tajnu taktiku koju New York Times ne zna. :)