Jednostavno, sigurno i bez naknada. Još do nedavno ovakav opis aplikacije zvučao bi kao nekakva novost iz Silicijske doline kojim neki novi „PayPal“ klinci pokušavaju osvojiti svijet. Međutim, danas već znamo da nam KEKS Pay pruža sve to i mnogo više pa smo se polako navikli na jednostavne transakcije novaca bez upisivanja računa ili drugih komplikacija.
Zanima vas kako radi KEKS Pay?
Ta aplikacija nudi jednostavan i brz prijenos novca, dovoljan vam je samo broj mobitela, tako da upisivanje IBAN-a, možete zaboraviti. Za prijenos novca na račun drugog korisnika potreban vam je samo njegov broj mobitela, naravno uz to da, obje strane imaju instaliranu aplikaciju. IBAN je potrebno upisati samo jednom i to prilikom registracije. Novce možete prebaciti kao da šaljete poruku nekome koga imate među svojim kontaktima u mobitelu, a novac mu sjeda u najkraćem roku - već isti dan ili idućeg radnog dana. Osim za prijenos novca, KEKS Pay neprestano radi i na proširenju funkcionalnosti za svoje korisnike, tako da preko te aplikacije možete jednostavno i sigurno kupovati na pojedinim webshopovima, donirati novac raznim humanitarnim organizacijama, platiti parking, nadoplatiti ENC, a u pripremi KEKS Pay ima i još nekoliko korisnih funkcija.
KEKS Pay je doista napravio boom na našem tržištu, što zbog jedinstvenih svojstava, što zbog upečatljivih reklama, a to i dokazuje stalno rastući broj korisnika. No kako je sve nastalo, tko se uopće u banci usudio predložiti model transfera novaca bez naknada i kako izgleda razvoj jedne takve aplikacije? Sve to smo pitali Dejana Doneva, „glavnog i odgovornog“ za razvoj KEKS Pay aplikacije, voditelja tima za digitalnu transformaciju, Laboratorij za digitalne inovacije Erste banke.
KEKS Pay više zvuči kao ideja genijalaca s faksa nego bankovna aplikacija. Kako ste došli na ideju?
To je i bila ideja da naš interni startup koji smo formirali ne radi bankovne aplikacije nego nešto drugačije, nešto šta nije standardno za jednu banku. Tako i tim koji je dio našeg internog fintech startup-a uglavnom se sastoji od ljudi koji nisu radili u banci niti u financijskom sektoru. U startu je odmah krenulo sa osnovnom pretpostavkom da aplikacija mora biti za sve građane otvorena ne samo za Erste klijente. Tražila se potreba koju svi imamo i trenutno nije adekvatno pokrivena mobilnim bankarstvom banaka i tako se došlo do „raskusuravanja“ za klopu i cugu i skupljanja novaca za poklone.
Koliko je ljudi ukupno sudjelovalo u izradi aplikacije?
Tim koji radi baš na razvoju aplikacije ima 12 ljudi, s time da dosta kolega iz drugih dijelova banke pomaže kad je potrebno. Recimo da još 20tak ljudi pomaže u razvoju.
Postoji li neka funkcionalnost koja još stoji na ploči, ali ju niste stigli implementirati?
Ploča je puna ideja i jako nam je žao da ne stignemo to sve odmah napraviti. Evo za mjesec dana izlazi jedna od tih ideja na produkciju a nakon toga slijede još par bitnih ove godine. Trenutno je KEKS Pay aplikacija u kojoj ne možete pospremiti novac, uvijek ga dobijete na račun u drugoj banci što traje. Vrlo skoro će se to promijeniti.
Element sigurnosti podataka nikada nije bio bitniji. Kako izgleda testiranje aplikacije koju će kasnije ljudi koristiti za transfer novaca i unošenje osjetljivih podataka?
Sigurnost je u banci jedna od najbitnijih elemenata kad se radi razvoj nekog proizvoda. Banka mora zadovoljiti brojne regulative iz te domene. Tako da testiranje je vrlo opsežno i ima puno faza, i sudjeluje i po 50 osoba u nekom trenutku. Ali to nije dovoljno pa na kraju prije puštanja nove verzije aplikaciju dajemo i neovisnoj tvrtki koja se bavi pokušajem hakiranja aplikacije, i zamolimo ih pokušati naći neke sigurnosne propuste. Ako ih pronađu moramo ih popraviti i tek onda možemo pustiti u korištenje aplikaciju.
Jedna od ključnih značajki KEKS Pay-a je besplatno prenošenje novca, bez računa u banci u kojoj je korisnik. Koliko je teško bilo pitchirati takvu ideju nadređenima koji financiraju razvoj aplikacije i kako na to danas gledate?
Pa bilo je čak lakše nego smo očekivali, iako to ovisi o tome kakvu viziju imate o budućnosti i koje funkcionalnosti bi onda donijele prihode za 2-3 godine. Kada pokažete da imate dobar plan onda dobijete zeleno svjetlo. Investicija Erste Banke u KEKS Pay nije nimalo mala, ali očekivanja su isto tako dosta velika za budućnost.
Aplikacija u ovom trenutku ima više od 120.000 korisnika. Koji je sljedeći "milestone" koji očekujete?
Trenutno smo fokusirano na dostizanju brojke od 200.000 korisnika u ovoj godini. Za sada ide sve po planu iako je COVID malo usporio dinamiku u ova 3 mjeseca.
Sadržaj omogućio KEKS Pay.