Nakon mjeseci pripreme tri su poduzetnice ovih dana iskoračile na tržište organske hrane. Riječ je o mješavini zobenih pahuljica, orašastih proizvoda, sušenog voća, začina i domaćeg meda, proizvodu koji nosi oznaku prve i jedine hrvatske granole pripremljene tostiranjem i pečenjem, bez aditiva i rafiniranih šećera, a koja se proizvodi kroz model socijalnog poduzetništva.
Andreja Rosandić, Tijana Bogdanović i Barbara Hojski nazvale su svoj gastrobrend Granolica, a predstavljaju ga u Zagrebu, na prvom božićnom sajmu Design District Adventa, koji počinje 1. prosinca u Martićevoj ulici.
– Želja nam je postati dijelom školske prehrane jer nudimo zaista visokovrijedan i nutritivno bogat međuobrok – kaže direktorica razvoja Andreja Rosandić. Namirnice za Granolicu nabavljaju od distributerskih tvrtki sektora orašastih plodova, ali nadaju se ubuduće kupovati izravno od OPG-ova i malih proizvođača.
– Upravo se nabava sirovina pokazala problematičnom jer je na tržištu većina uvoznih plodova, dok lokalni proizvođači ne mogu u svako doba godine imati dovoljne količine. Cijene badema i oraha uoči Božića skočit će jer raste potražnja, a alternativa su nam rumunjski orasi. Koliko god se trudile kupovati isključivo hrvatske plodove, ne možemo to uvijek – dodaje A. Rosandić.
Ipak, unatoč ograničenim dobavnim resursima, pokazalo se da u danu njih tri u malom pogonu u Velikoj Gorici mogu proizvesti i do 25 kilograma Granolice.
– Radimo tako da tri dana tjedno pečemo, a dva dana rješavamo papirologiju – objašnjava. Rosandić kaže i da na proizvod kupci najbolje reagiraju u sklopu sportskih natjecanja, ali i da Granolicu na tržištu planiraju plasirati kao premium proizvod za zdrave trgovine, suvenirnice i gift shopove s prehranom.
>> Organsku hranu u nas kupuje 15 posto građana
Zamislite koliko bi rastao hrvatski bdp kada bi vecina poduzetnika mogla raditi 6ili7 dana u tjednu, a da pritom barem trecinu ne mora potrositi na birokraciju, plus trecinu na papirologiju, vec da se mogu posvetiti samo poslu koji obavljaju!