HŽ Infrastruktura mora donijeti novu odluku o odabiru izvođača radova na građevinskom i elektroenergetskom željezničkom infrastrukturnom podsustavu projekta rekonstrukcije postojećeg i gradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac.
Rješenje na 31 stranici
Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) poništila je odluku HŽI-ja da taj posao dobije Strabag za 1,71 milijardi kuna, i to na osnovi žalbe turske tvrtke Kolin Insaat čija je ponuda “teška” 1,72 milijarde kuna. Procijenjena vrijednost tih radova iznosila je 2,04 milijarde kuna plus PDV.
Na tom natječaju na koji je stiglo ukupno petnaest ponuda najnižu ponudu dao je kineski konzorcij koji predvodi China Railway Eryuan Engineering Group – 1,28 milijardi kuna. Ta je ponuda ocijenjena dampinškom, odnosno kao ponuda neuobičajeno niske cijene.
DKOM je od brojnih žalbenih navoda Turaka u ovom slučaju kao osnovan prihvatio samo jedan. Inače, rješenje DKOM-a o ovom predmetu napisano je na čak trideset i jednoj stranici, a odluka o poništenju donesena je nešto više od dva mjeseca nakon podnošenja turske žalbe. A Komisija se složila s tvrdnjom žalitelja da naručitelj nije dokazao na temelju kojih činjenica i okolnosti je ocijenio da je Strabag AG zadovoljio jedan od uvjeta iz natječajne dokumentacije, i to da je izvršio sve radove na izgradnji jednog ili najviše tri mosta ili vijadukta ili podvožnjaka ili nadvožnjaka ukupne vrijednosti najmanje 30 milijuna kuna. Sad HŽ Infrastruktura mora donijeti novu odluku o odabiru, a to može biti ponovno i Strabag ako se uklone prepreke zbog kojih je poništena prva odluka o odabiru.
I Česi se žalili
Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave poništila je i odluku odabiru izvođača radova na prometno-upravljačkom i signalno-sigurnosnom željezničkom infrastrukturnom podsustavu projekta na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac. Za taj posao bila je odabrana ponuda Končara i Alstoma vrijedna 289,5 milijuna kuna, no češki AŽD, koji je ponudio 262,6 milijuna kuna za taj posao, uložio je žalbu na tu odluku koju je DKOM i prihvatio.
Pružna dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac duljine 44 kilometra nalazi se na željezničkoj pruzi Zagreb-Glavni kolodvor – Rijeka, a plan je da rekonstrukcija i nadogradnja drugog kolosijeka unaprijede ne samo prigradski promet grada Zagreba i Karlovca, već u konačnici utječu i na konkurentnost Luke Rijeka poboljšanjem njezine povezanosti s tržištima srednje Europe.
Pravo je čudo da se u HR uopće bilo što gradi pored ovakvih natječaja.