Na brod Waldijk privezan uz Orlandov gat u riječkoj luci u ponedjeljak su ukrcani transformatori, oprema i posljednje dvije od trideset dizelskih lokomotiva koje je Tvornica željezničkih vozila Gredelj proizvela u suradnji s američkom kompanijom National Railway Equipment Company (NREC) za Državne željeznice Maroka.
Težak teret, pojedinačna težina lokomotive je 102 tone, ukrcan je Liebherr obalnim dizalicama kojima su, kad su u srpnju lani postavljene, upravo Gredeljeve lokomotive bile prvi ukrcani teret.
Lokomotive serije GT26CW iz Rijeke će otploviti put Maroka, a ovaj uspješan posao otvorio je vrata Gredelju da zajedno s američkim partnerom nastavi isporuku lokomotiva za tržište Afrike o čemu će ugovor biti potpisan uskoro.
Svih 30 lokomotiva isporučeno je u ugovorenim rokovima, u manje od godinu dana. Inače, ugovori za afrički posao sklopljeni su na početku otvaranja stečajnog postupka. Dugogodišnja suradnja s američkom tvrtkom NREC nastavlja se i ugovorom vrijednim dva milijuna dolara, a odnosi se na rekonstrukciju i modernizaciju šest lokomotiva serije GT26 i izradu još četiriju glavnih okvira za lokomotive.
>>Gredelj i NREC isporučuju tri lokomotive u Maroko
Sve je to "sića" u usporedbi s onim koliko bi Gredelj mogao napraviti kaed bi imao dosta narudžaba.