Kupci su sve nepredvidljiviji, kompleksniji i pametniji. Vrijeme tijekom kojeg se prosječni potrošač odlučuje za neki proizvod u supermarketu danas traje svega sedam sekundi. No toj odluci prethodio je niz dodatnih informacija putem suvremenih tehnologija i društvenih mreža koje stvaraju emotivan naboj prema nekom brendu pa nije čudno što je borba za pažnju kupaca u prvom planu trgovaca i ispred profita, čulo se na jučerašnjoj konferenciji GfK Think Different.
Prema istraživanju GfK Njemačka 2013/2014, indeks kupovne moći hrvatskih građana na 30. je mjestu od 42 promatrane zemlje i iznosi 5208 eura. To znači da svaki građanin godišnje u prosjeku na raspolaganju ima 39.500 kuna za kupnju roba i usluga, oko 40% europskog prosjeka, za koje se natječu proizvođači i trgovci. No, iako je kupac sve aktivniji sudionik tržišta, trgovci i dalje najviše ulažu u akcije – lani 29%, a u ovoj godini 40% novca, ističu u GfK.
Istine i zablude
Onaj tko misli da Hrvati troše samo doma, vara se. U prva tri mjeseca 117.000 kućanstava u inozemstvu je potrošilo čak 386 milijuna kuna, čak 5% ukupne potrošnje brzoobrtajne robe široke potrošnje. A iako prema posljednjem istraživanju GfK o prehrambenim navikama 25% građana tvrdi da se hrani zdravije, znatno raste potrošnja čokolade i slanih grickalica pa smo već u neslavnoj skupini naroda s prekomjernom težinom.
“Zdrava” prehrana podrazumijeva i više maslinova ulja. No u posljednjih sedam godina njegova potrošnja rasla je 7%, a potrošnja svinjske masti 250%, sa 77 tisuća na 196 tisuća kućanstava, samo su neke od istina i zabluda o potrošačima koje je jučer iznio Mladen Kožić, voditelj prodaje Panela kućanstava GfK Croatia.
>>Evo kako će vas pošta zaštititi od prijevara u kupnji preko interneta!
>>U Europi se godišnje baci 89 milijuna tona namirnica, zbog upitnog roka valjanosti
Eto hrvatski poduzetnici mogu sada bez grižnje savjesti podijeliti još par desetaka tisuća otkaza u prehrambenoj industriji i trgovini... Da vidimo onda da li hrvatska kućanstva mogu vani besplatno kupovati kad dođu na nula kuna prihoda...