U iduće tri godine jačat će društvene mreže i istraživanja te padati usluge oglašavanja i odnosa s medijima. Rezultati su to istraživanja Worldcom Public Relations Groupa, svjetske mreže neovisnih konzultantskih tvrtki iz odnosa s javnošću. U istraživanju je sudjelovalo više od 70 Worldcomovih partnera, uključujući i hrvatsku tvrtku Spona komunikacije.
- Rezultati istraživanja pokazuju da se odnosi s javnošću i dalje razvijaju u pravcu više kanala komunikacije u odnosu prema tradicionalnoj dominaciji odnosa s medijima - komentar je direktorice Spona komunikacije Dijane Kobas Dešković u priopćenju te tvrtke koja predstavlja Worldcom u Hrvatskoj.
- Klijenti se sve više okreću tvrtkama sposobnim postići brze, ali dugoročno održive rezultate.
Dobiveni podaci pokazuju kako Wordlcomovi partneri očekuju 19-postotni pad u odnosima s medijima, 17-postotni u oglašavanju te 11-postotni pad u izravnom oglašavanju i marketingu. Ipak, većina tvrtki optimistična je u vezi s budućnošću te očekuje povećanje opsega posla u sljedećih tri do pet godina. Pojava novih komunikacijskih kanala ujedno je i upozorenje svim tvrtkama koje su se u dosadašnjoj praksi orijentirale ponajprije na odnose s medijima. Tako, primjerice, više od polovice ispitanika očekuje jačanje uloge socijalnih medija (93%), interaktivnih web-stranica (73%) te SEO (Search Engine Optimization) usluga (61%). Ipak, s poteškoćama su suočene i tvrtke okrenute novim uslugama – ni jedna dosad nije imala znatniji porast prihoda.
...jako bitno... pih...